IMPROVING THE IMAGE OF THE ORGANIZATION AS AN EMPLOYER УДК: 005.332.4 JEL: M11, M54, Z10

Main Article Content

Vlada Yu. Sapovatova Email: sapovatovav@mail.ru

Abstract

In the modern labor market, the competitiveness of a company depends not only on the quality of products and the level of service, but also on the attractiveness of its image as an employer. The article is devoted to the analysis of existing approaches to improve the image of the organization as an attractive employer. The study analyzes the mechanism of formation and improvement of the image of the Altai State University as an employer.The results of the study can be useful both for company executives and for professionals in the field of personnel management and HR specialists.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Sapovatova V. Y. IMPROVING THE IMAGE OF THE ORGANIZATION AS AN EMPLOYER // Управление современной организацией: опыт, проблемы и перспективы, 2023. Vol. 17, № 1. P. 67-74. URL: http://journal.asu.ru/mmo/article/view/14449.
Section
Развитие человеческого капитала организации
Author Biography

Vlada Yu. Sapovatova, Altai State University

Master student of Altai State University, Lecturer in the Department of Economics and Information Technology, College of Altai State University, Russia, Barnaul

References

Важенина И. С. Имидж и репутация организации: экономическое содержание, формирование и оценка // Маркетинг в России и за рубежом. 2010. № 2 [Vazhenina I. S. Image and reputation of the organization: economic content, formation and evaluation. Marketing v Rossii i za rubezhom = Marketing in Russia and abroad. 2010; 2 (In Russ.)].
Денисов А. М. Формирование имиджа компании-работодателя как инструмент повышения эффективности затрат на наем и удержание сотрудников // Гуманитарные, социально-экономические и общественные науки. 2021. № 2. С. 186–189 [Denisov A. M. Formation of the image of an employer company as a tool to increase the cost effectiveness of hiring and retaining employees. Gumanitarnye, social'no-ekonomicheskie i obshchestvennye nauki = Humanities, socio-economic and social sciences. 2021;2:186–189 (In Russ.)].
Климина К., Латыпова З. И. Изучение имиджа организации как работодателя // Экономика и социум. 2015. № 2. С. 778–780 [Klimina K., Latypova Z. I. Studying the image of an organization as an employer. Ekonomika i socium = Economy and society. 2015; 2:778–780 (In Russ.)].
Кучеров Д. Г., Завьялова Е. К. Бренд работодателя в системе управления человеческими ресурсами организации // Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия: Менеджмент. 2012. Вып. 4. С. 22–48 [Kucherov D. G., Zavyalova E. K. Employer's brand in the human resource management system of the organization. Vestnik Sankt-Peterburgskogo universiteta. Seriya: Menedzhment = Bulletin of St. Petersburg University. Series: Management. 2012;4:22–48 (In Russ.)].
Перепечаева Е. С., Симоненко Е. С. Оценка и управление конкурентоспособностью промышленного предприятия // Известия Юго-Западного государственного университета. 2012. № 5–2 (44). С. 298–306 [Perepechaeva E. S., Simonenko E. S. Assessment and management of competitiveness of an industrial enterprise. Izvestiya Yugo-Zapadnogo gosudarstvennogo universiteta = Proceedings of the Southwestern State University. 2012;5–2 (44):298–306 (In Russ.)].
Симоненко Е. С. Разработка системы показателей (индикаторов) конкурентоспособности вуза на рынке образовательных услуг // Альманах современной науки и образования. 2013. № 11 (78). С. 161–164 [Simonenko E. S. Development of a system of indicators (indicators) of the competitiveness of the university in the market of educational services. Al'manah sovremennoj nauki i obrazovaniya = Almanac of modern science and education. 2013;11 (78):161–164 (In Russ.)].
Согачева О. В., Симоненко Е. С. Имидж организации как фактор и индикатор ее конкурентоспособности // Молодой ученый. 2014. № 19 (78). С. 367–369 [Sogacheva O. V., Simonenko E. S. The image of an organization as a factor and indicator of its competitiveness. Molodoj uchenyj = A young scientist. 2014;19 (78):367–369 (In Russ.)].
Шендель Т. В., Галайко М. В. Бренд работодателя: понятие и структура // Эпоха науки. 2020. № 21. С. 186–189 [Shendel T. V., Galaiko M. V. Employer brand: concept and structure. Epoha nauki = The Era of Science. 2020;21:186–189 (In Russ.)].
Шубина Е. Ю. Теоретические основы оценки бренда работодателя // Human Progress. 2021. Т. 7, вып. 3. С. 17 [Shubina E. Yu. Theoretical foundations of employer brand evaluation. // Human Progress. 2021;7 (3):17 (In Russ.)].
Яркова С. А., Романцова Ю. Д., Якимова Л. Д., Малахова А. А. Анализ формирования имиджа организации-работодателя на рынке труда как фактора привлечения потенциальных работников // Наука Красноярья. 2018. Т. 7, № 2. С. 7–25 [Yarkova S. A., Romanova Yu. D., Yakimova L. D., Malakhova A. A. Analysis of the formation of the image of an employer organization in the labor market as a factor in attracting potential employees. Nauka Krasnoyar'ya = Science of Krasnoyarsk. 2018;7 (2):7–25 (In Russ.)].