THE IMPORTANCE OF ETHNOPEDAGOGY IN THE FORMATION OF TOLERANCE IN MODERN
Main Article Content
Abstract
The article analyzes the prospects for the development of folk pedagogical traditions, the achievements of which are used in ethnopedagogy. It is determined that the modern cultural space is full of contradictions that create both unification processes and isolationism. Tolerance for other cultures and other social experiences becomes the key to the sustainable development of the global community. But tolerance should be instilled simultaneously through a deep understanding of the essence of one's own culture and the meanings of other cultures. This allows the formation of an understanding of the diversity of human forms of being in the minds of young people.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
[1]
A.A., D.- ool 2023. THE IMPORTANCE OF ETHNOPEDAGOGY IN THE FORMATION OF TOLERANCE IN MODERN. Social Integration and Development of Ethnic Cultures in the Eurasian Space. 1, 13 (Apr. 2023), 108-113.
Section
Статьи
References
1. Башиева С.К., Дохова З.Р., Табаксоева И.Р. Толерантность в контексте традиционной культуры современного северокавказского общества: лингвистический аспект (на примере Кабардино-Балкарской республики) // Научная мысль Кавказа. 2023. №1 (113). С. 117-124
2. Волков Г.Н. Этнопедагогика: Учеб. для студентов сред. и высших пед. учеб. заведений. М.: Academia, 1999. 167 с.
3. Данчай-Оол А.А. Перспективы формирования виртуального в тувинской традиционной культуре // Сибирский архив. 2023. № 2(16). С. 84-96.
4. Пичугин В.Г. Влияние цифровизации в образовании на историческое сознание общества // Социология. 2023. №5. С. 254-249.
5. Тузовский И.Д. К вопросу об атрибутивных чертах культуры Цифровой эпохи // Ученые записки Крымского федерального университета имени В. И. Вернадского. Философия. Политология. Культурология. 2018. №2. С. 46-59
6. Французова О.А. Влияние цифровизации на образование // Ценности и смыслы. 2022. №3 (79). С. 60-75
7. Gül Y. Ethnic motif in modern education: Ethnopedagogy. Bugu Dil ve Egitim Dergisi. 2021. 2. 45-59. 10.46321/bugu.46.
8. Ibrahim I., Suranti N. M. Y. The Trend Ethnopedagogy Research as Contribution in Elementary Science Learning in The Era of Industrial Revolution 4.0 //Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan. 2024. Т. 9. №. 1. С. 642-652.
9. Kuzhuget A.K. Tuvan Traditional Culture as a Socio-Historical Phenomenon. // Polylinguality and Transcultural Practices. 2018. №15 (4). С. 632-637. doi:10.22363/2618-897X-2018-15-4-632-637
10. Slobodová Nováková K., Sirotová M., Urban M., Boghana J. Using the elements of traditional culture in the teaching process from the perspective of ethnopedagogy and ethnology. // Journal of Education Culture and Society. 2021. № 12(2). С. 495-504. https://doi.org/10.15503/jecs2021.2.495.504
2. Волков Г.Н. Этнопедагогика: Учеб. для студентов сред. и высших пед. учеб. заведений. М.: Academia, 1999. 167 с.
3. Данчай-Оол А.А. Перспективы формирования виртуального в тувинской традиционной культуре // Сибирский архив. 2023. № 2(16). С. 84-96.
4. Пичугин В.Г. Влияние цифровизации в образовании на историческое сознание общества // Социология. 2023. №5. С. 254-249.
5. Тузовский И.Д. К вопросу об атрибутивных чертах культуры Цифровой эпохи // Ученые записки Крымского федерального университета имени В. И. Вернадского. Философия. Политология. Культурология. 2018. №2. С. 46-59
6. Французова О.А. Влияние цифровизации на образование // Ценности и смыслы. 2022. №3 (79). С. 60-75
7. Gül Y. Ethnic motif in modern education: Ethnopedagogy. Bugu Dil ve Egitim Dergisi. 2021. 2. 45-59. 10.46321/bugu.46.
8. Ibrahim I., Suranti N. M. Y. The Trend Ethnopedagogy Research as Contribution in Elementary Science Learning in The Era of Industrial Revolution 4.0 //Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan. 2024. Т. 9. №. 1. С. 642-652.
9. Kuzhuget A.K. Tuvan Traditional Culture as a Socio-Historical Phenomenon. // Polylinguality and Transcultural Practices. 2018. №15 (4). С. 632-637. doi:10.22363/2618-897X-2018-15-4-632-637
10. Slobodová Nováková K., Sirotová M., Urban M., Boghana J. Using the elements of traditional culture in the teaching process from the perspective of ethnopedagogy and ethnology. // Journal of Education Culture and Society. 2021. № 12(2). С. 495-504. https://doi.org/10.15503/jecs2021.2.495.504