INTERCLUB OF RUSSIAN LANGUAGE FOR STUDENTS-FOREIGNERS AS A MEANS OF HARMONIZATION OF INTERNATIONAL RELATIONS

Main Article Content

Y.I. Zlobina Email: zlobyi@yandex.ru

Abstract

The article is devoted to the mediation of interethnic contradictions in teaching Russian, as well as how to integrate it into intercultural relations. An international club of Russian (interclub) for foreign students is considered as one of the interactive teaching methods, it is one of the most effective ways of regulating the spectrum of interethnic and interreligious problems. The main tasks of creating interclubs of Russian are determined. Various formats of club events that create conditions for organizing communication on problematic topics are described. The thematic occupancy of classes is indicated, and what they depend on. It is shown that the interclub of Russian is a basis for harmonious international relations and a positive attitude to another culture and religion, helping to increase the interest and motivation of foreign students to study Russian.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
[1]
Zlobina, Y. 2020. INTERCLUB OF RUSSIAN LANGUAGE FOR STUDENTS-FOREIGNERS AS A MEANS OF HARMONIZATION OF INTERNATIONAL RELATIONS. Social Integration and Development of Ethnic Cultures in the Eurasian Space. 3, 9 (Dec. 2020), 78-84.
Section
Статьи

References

Азимов Э. Г., Щукин А. Н. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). М.: ИКАР, 2009. 448 с.
Косарева Е. В., Масленникова З. С., Филатова Е. М. Разговорный клуб как форма внеаудиторной работы с иностранными студентами // Русский язык за рубежом. М.: Изд-во ГосИРЯ им. А. С. Пушкина, 2015. № 2. С. 92-96.
Львов М. Р. Методика преподавания русского языка. М.: Академия: Высшая школа, 1999. 272 с.
Недосека О. Е. Понятие «кросс-культурная коммуникация» в современном гуманитарном знании // Вектор науки. ТГУ. 2011. № 4 (7). С. 201-203.
Островский А. Н. Актуальные направления научных исследований в области медиации и развития медиативных практик. Обзор материалов научно-практической конференции «Медиация: теория, практика, перспективы развития», 13–14 апреля 2017 г., Москва // Вестник Федерального института медиации. 2017. № 2. С. 10-21.
Сергиевская Е. А. Дискуссионный клуб как средство развития иноязычной компетентности студентов неязыковых специальностей // Наука как движущая антикризисная сила: инновационные преобразования, приоритетные направления и тенденции развития фундаментальных и прикладных исследований: сб. науч. ст. по итогам междунар. науч.-практ. конф., Санкт-Петербург, 15-16 янв. 2016 г. СПб.: КультИнформПресс, 2016. С. 71-74.