FORMATION OF ETHNOCULTURAL COMPETENCY OF PEDAGOGUES WORKING IN A MULTICULTURAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT
Main Article Content
Abstract
The article considers the problem of formation of ethnocultural competency of pedagogues working in a multicultural educational environment. Ethnocultural competency in the framework of this article is understood as synonymous to multicultural competency. The author describes her experience of the workshop program realization aimed at the formation of multicultural competency among pedagogues who carry out their activities in multicultural education
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
[1]
Koreneva, V.V. 2022. FORMATION OF ETHNOCULTURAL COMPETENCY OF PEDAGOGUES WORKING IN A MULTICULTURAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT. Social Integration and Development of Ethnic Cultures in the Eurasian Space. 2, 12 (Jun. 2022), 94-100.
Section
Статьи
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
1. Арсалиев Ш.М.-Х., Андриенко А.С. Система педагогических условий формирования этнокультурной компетентности в поликультурном образовательном пространстве высшей школы // Информатика, вычислительная техника и инженерное образование. 2019. № 3(36). С. 31-39.
2. Смолянинова О.Г., Коршунова В.В., Дайнеко Я.М. Диагностика поликультурной компетентности будущих педагогов. Образование и наука. 2017. № 4. С. 84-117.
3. Сидакова Н.В. Переосмысление приоритетов и ценностных установок в полилингвальном и поликультурном образовании. Тольятти: Некоммерческое Партнерство "Институт направленного образования", 2018. С. 202-212.
4. Хазова С. А., Хатит Ф. Р. Поликультурная компетентность педагога: монография. Майкоп: ЭлИТ, 2015.
2. Смолянинова О.Г., Коршунова В.В., Дайнеко Я.М. Диагностика поликультурной компетентности будущих педагогов. Образование и наука. 2017. № 4. С. 84-117.
3. Сидакова Н.В. Переосмысление приоритетов и ценностных установок в полилингвальном и поликультурном образовании. Тольятти: Некоммерческое Партнерство "Институт направленного образования", 2018. С. 202-212.
4. Хазова С. А., Хатит Ф. Р. Поликультурная компетентность педагога: монография. Майкоп: ЭлИТ, 2015.