ETHNO-CULTURAL VECTOR OF EURASIAN INTEGRATION

Main Article Content

S.N. Abdullayev Email: sayfulla.abdullayev@list.ru
G.S. Abdullayeva Email: sayfulla.abdullayev@list.ru

Abstract

This article is the result of understanding the ethno-cultural processes in Kyrgyzstan. The authors describe integration processes using the example of the ethno-cultural communities of Tatars and Uighurs of Kyrgyzstan. They are members of a mass ethno–cultural organization – the Assembly of the People of Kyrgyzstan. The authors use the term "cohesion" to denote integration processes in Kyrgyzstan and in the Eurasian space. For the scientific study of the activities of ethno-cultural public associations, the authors use the modeling method. The model of ethno-cultural factors of Eurasian integration has four aspects. The combinatorial aspect of the model is particularly relevant. This aspect studies the processes of cohesion and the boundaries of cultures in Eurasia. The ethno-cultural resources of Eurasian integration are an example of public diplomacy.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
[1]
Abdullayev, S. and Abdullayeva, G. 2022. ETHNO-CULTURAL VECTOR OF EURASIAN INTEGRATION. Social Integration and Development of Ethnic Cultures in the Eurasian Space. 1, 12 (Jun. 2022), 11-15.
Section
Статьи

References

1. Абдуллаев С.Н., Абдуллаева Г.С. Народные ассамблеи: моделирование устойчивого развития полиэтничного общества // Человек. Культура. Образование. 2020. №1 (35). С.120-131.
2. Абдуллаева Г. Модельно-правовые вопросы этнокультурализма.-Саарбрюккен, 2016. 76 с.
3. Абдуллаева Г.С. Семиотический подход к моделированию этнокультурализма // Вестник МУК. Бишкек. 2020. №1 (40). С. 175-182.
4. Андреева А.А. Пограничье в контексте идей культурно-исторической эпистемологии // Вестник КалмГУ. 2017. № 35 (3). С. 108-114.
5. Воробьев В.В. Лингвокультурология в новой парадигме гуманитарного знания XXI века: от теории к практике // Изучение и преподавание русского языка в разных лингвокультурных средах. М.: РУДН, 2019. С. 8-17.
6. Кочергин А.Н. Культура как система // Вестник Томского государственного университета. 2008. № 1 (75). С. 109-116.
7. Шәймәрданов Р.Х., Хужиәхмәтов Ә.Н. Татар милли педагогикасы. Казан: Мәгариф, 2007. 399 б.