CONCEPTS OF SOCIAL DETERMINANTS OF COMMITMENT TO THE PROFESSION OF A HIGHER SCHOOL TEACHER
Main Article Content
Abstract
Changes in the system of higher education in Russia are becoming evolutionary. This article focuses on the commitment of the profession of a university teacher in explaining the concepts of social determinants, where the main content of the term "the concept of social determinants" will be revealed. The next step in the article is to reveal the value aspect of the content of commitment to the profession with the help of a sociological approach to the concept of social determinants.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
[1]
Sidorenko, I. 2023. CONCEPTS OF SOCIAL DETERMINANTS OF COMMITMENT TO THE PROFESSION OF A HIGHER SCHOOL TEACHER. Social Integration and Development of Ethnic Cultures in the Eurasian Space. 1, 12 (Jun. 2023), 230-235.
Section
Статьи
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
1. Андрюхинова И.Ю. Установка преемственности как фактор профессиональной успешности преподавателя высшей школы: дисс. канд. пед. наук: 19.00.13. Тюмень, 2017. 166 с.
2. Атаманчук Г.В. Теория государственного управления. М.: Омега-Л, 2018. 301 с.
3. Витвицкая Л.А. Субъекты образовательного процесса университетов // Высшее образование сегодня. 2019. № 5. С. 62–64.
4. Будон Р. Теория социальных изменений. М., 2019. 358 с.
5. Бусыгин А.Л. Профессия – профессор. М.: «Перспектива», 2018. 176 с.
6. Киселев А.С. Инновационная система опережающего образования в контексте социологической перспективы инновационного общества. СПб.: ООО «Книжный дом», 2017. 220 с.
7. Кузьмина Н.В. Профессионализм деятельности преподавателя и мастера производственного обучения. М.: Просвещение, 2019. 285 с.
8. Локосов В.В. Трансформация российского общества (социологический аспект) // Социологические исследования. 2021. № 4. C. 69-73.
9. Соловьев А.И. Российские трансформации: проблемы, измерения, диагностики, прогнозирования // Россия в условиях трансформаций: Историко-политологический семинар: Материалы. Вып. 14. М., 2021. С. 44–54.
10. Турчинов А.И. Социальное измерение государственной кадровой политики // Человек и труд. 2020. № 6. С. 19-22.
2. Атаманчук Г.В. Теория государственного управления. М.: Омега-Л, 2018. 301 с.
3. Витвицкая Л.А. Субъекты образовательного процесса университетов // Высшее образование сегодня. 2019. № 5. С. 62–64.
4. Будон Р. Теория социальных изменений. М., 2019. 358 с.
5. Бусыгин А.Л. Профессия – профессор. М.: «Перспектива», 2018. 176 с.
6. Киселев А.С. Инновационная система опережающего образования в контексте социологической перспективы инновационного общества. СПб.: ООО «Книжный дом», 2017. 220 с.
7. Кузьмина Н.В. Профессионализм деятельности преподавателя и мастера производственного обучения. М.: Просвещение, 2019. 285 с.
8. Локосов В.В. Трансформация российского общества (социологический аспект) // Социологические исследования. 2021. № 4. C. 69-73.
9. Соловьев А.И. Российские трансформации: проблемы, измерения, диагностики, прогнозирования // Россия в условиях трансформаций: Историко-политологический семинар: Материалы. Вып. 14. М., 2021. С. 44–54.
10. Турчинов А.И. Социальное измерение государственной кадровой политики // Человек и труд. 2020. № 6. С. 19-22.