THE ROLE OF MENTORING IN THE FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCIES OF YOUNG PROFESSIONALS IN THE ORGANIZATION.
Main Article Content
Abstract
The practice of mentoring in Russian companies is currently the most common. Modern organizations consider mentoring as a strategically important element of the personnel development system. The author analyzes the functions and models of mentoring, considers professional competences as the primary basis for successful mentoring.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
[1]
Nechaeva, T. 2023. THE ROLE OF MENTORING IN THE FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCIES OF YOUNG PROFESSIONALS IN THE ORGANIZATION. Social Integration and Development of Ethnic Cultures in the Eurasian Space. 3, 12 (Dec. 2023), 103-107.
Section
Статьи
References
1. Годлевская Е. В., Любченко Г. Н. Система наставничества: генезис и типы организационной культуры, функции, опыт применения в среднем профессиональном образовании // ИНСАЙТ. 2023. № 1 (13) С. 45–51.
2. Осипов П. Н., Ирисметова И. И. Наставничество как форма дополнительного профессионального // Казанский педагогический журнал. 2020. № 4 (141). С. 52–57.
3. Беспалов Б. И. Профессионально важные компоненты деятельности человека и подходы к их психодиагностике // Организационная психология. 2014. Т. 4, № 4. C. 12–50.
4. Шелехов И. Л., Белозерова Г. В., Берестнева О. Г. Оценка компетентности: системные исследования, методы и подходы // ИТНОУ: информационные технологии в науке, образовании и управлении. 2019. № 2 (12). С. 3–7.
5. Масалимова А. Р. Модель компетенций современного наставника // Профессиональное образование в России и за рубежом. 2012. № 4 (8). С. 104–108.
2. Осипов П. Н., Ирисметова И. И. Наставничество как форма дополнительного профессионального // Казанский педагогический журнал. 2020. № 4 (141). С. 52–57.
3. Беспалов Б. И. Профессионально важные компоненты деятельности человека и подходы к их психодиагностике // Организационная психология. 2014. Т. 4, № 4. C. 12–50.
4. Шелехов И. Л., Белозерова Г. В., Берестнева О. Г. Оценка компетентности: системные исследования, методы и подходы // ИТНОУ: информационные технологии в науке, образовании и управлении. 2019. № 2 (12). С. 3–7.
5. Масалимова А. Р. Модель компетенций современного наставника // Профессиональное образование в России и за рубежом. 2012. № 4 (8). С. 104–108.