SUSTAINABLE DEVELOPMENT AND EDUCATION SYSTEM OF KYRGYZSTAN
Main Article Content
Abstract
In this article, the author emphasizes the importance of sustainable development in the education system in general and in Kyrgyzstan in particular. The author describes key guidelines aimed at developing and modernizing the quality of education in Kyrgyzstan. A very important place in the sustainable development of education is played by the education of schoolchildren and students, their attitude towards the environment, respect for the culture of other peoples and a special attitude towards the adult generation. Gender issues take a very vital place in Education, where the interests of girls and boys should be on the equal position.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
[1]
Surkeeva, D. 2023. SUSTAINABLE DEVELOPMENT AND EDUCATION SYSTEM OF KYRGYZSTAN. Social Integration and Development of Ethnic Cultures in the Eurasian Space. 1, 13 (Apr. 2023), 297-301.
Section
Статьи
References
1. Повестка дня на 21 век: Конференция ООН по окружающей среде и развитию в Рио-де-Жанейро. Нью-Йорк: ООН, 1992 [офици-альный сайт ООН]. URL: http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/conventions/agenda21.shtml (дата обращения: 29.05.2019).
2. Мельник Т.Е. Роль образования в становлении концепции устойчивого развития общества // Ученые записки Орловского гос-ударственного университета. Серия: Гуманитарные и социальные науки. 2014. № 1. С.285–288.
3. Муртазина Л.Г., Гайсин И.Т. Модель развития непрерывного экологического образования учащейся молодежи: анализ зарубеж-ного опыта // Вестник Самарского государственного технического университета. Серия: Психолого-педагогические науки. 2015. № 1. С.165–170.
4. Немцев И.А. Внедрение идей и принципов устойчивого разви-тия в российское образование // Вестник Томского государственно-го университета. Философия. Социология. Политология. 2014. № 4. С.1–11.
5. Токарев А.А. Роль устойчивого развития в системе образова-ния в России // Исследования молодых ученых: материалы II Меж-дунар. науч. конф. (г. Казань, июль 2019 г.). Казань: Молодой уче-ный, 2019. — С. 53-55. URL: https://moluch.ru/conf/stud/archive/340/15183/ (дата обращения: 13.04.2024).
2. Мельник Т.Е. Роль образования в становлении концепции устойчивого развития общества // Ученые записки Орловского гос-ударственного университета. Серия: Гуманитарные и социальные науки. 2014. № 1. С.285–288.
3. Муртазина Л.Г., Гайсин И.Т. Модель развития непрерывного экологического образования учащейся молодежи: анализ зарубеж-ного опыта // Вестник Самарского государственного технического университета. Серия: Психолого-педагогические науки. 2015. № 1. С.165–170.
4. Немцев И.А. Внедрение идей и принципов устойчивого разви-тия в российское образование // Вестник Томского государственно-го университета. Философия. Социология. Политология. 2014. № 4. С.1–11.
5. Токарев А.А. Роль устойчивого развития в системе образова-ния в России // Исследования молодых ученых: материалы II Меж-дунар. науч. конф. (г. Казань, июль 2019 г.). Казань: Молодой уче-ный, 2019. — С. 53-55. URL: https://moluch.ru/conf/stud/archive/340/15183/ (дата обращения: 13.04.2024).