PROFESSIONAL UPGRADE OF THE MODERN SCHOOL TEACHER

Main Article Content

Julia Yu. Mamchur Email: mamchur.yulia@mail.ru

Abstract

The article deals with the modern conditions of increasing the level of professional competence of teachers in accordance with the objectives of the state policy in the field of education. The analysis showed that the provision of assistance to improve the quality of education is possible by creating a specially organized educational and methodical space. The paper uses the data of the school identification procedure, which allowed to identify schools with a low index of social well-being of the school and with low learning outcomes. The results of testing to determine the level of professional deficits of teachers. Based on the results of the study conducted among teachers of educational institutions of the Altai territory, four models of professional development of teachers are presented. Models of professional development, aimed at stimulating the professional growth of teachers, providing targeted methodological assistance, involves the interaction of teachers, tutor support.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
[1]
Mamchur, J.Y. 2019. PROFESSIONAL UPGRADE OF THE MODERN SCHOOL TEACHER. Social Integration and Development of Ethnic Cultures in the Eurasian Space. 2, 8 (Nov. 2019), 197-203.
Section
ETHNOCULTURAL AND ETHNOCONFESSIONAL RELATIONS IN ASIAN BORDERLANDS

References

1. Бысик Н.В., Косарецкий С.Г., Пинская М.А. Проектирование модели профессионального развития педагогов школ, функционирующих в неблагоприятных социальных условиях, работающих с учащимися с риском образовательной неуспешности: эмпирическая основа и ключевые составляющие // Психологическая наука и образование. 2018. Т. 23. № 5. C. 87-101.
2. Константиновский Д. Л., Пинская М. А., Звягинцев Р. С. Профессиональное самочувствие учителей: от энтузиазма до выгорания // Социологические исследования. 2019. № 5. С. 14-25.
3. Костенко М.А. Региональный опыт реализации проекта по повышению уровня качества образования в школах с низкими образовательными результатами и школах, находящихся в сложных социальных условиях / М.А. Костенко, Ю.Ю. Мамчур // Вестник образования : сб. приказов и инструкций Министерства образования и науки Российской Федерации. – 2018. – № 11. – С. 29-37.
4. Пинская М.А., Хавенсон Т.Е., Чиркина Т.А. «Резильентные» школы и школьники. Билет на ковчег: вносит ли школа вклад в резильентность ученика? // Образование и социальная дифференциация : монография / отв. ред. М. Карной, И.Д. Фрумин, Н.Н. Кармаева. М. : НИУ ВШЭ, 2017. С. 183–202.