SOCIAL INTEGRATION OF CHILDREN WITH MENTAL DISABILITIES: THE POSSIBILITIES OF MUSIC THERAPY

Main Article Content

Anastasia O. Makeeva Email: anastasiya.mkv@yandex.ru
Tatyana V. Sirotina Email: tatjanasirotina@gmail.com

Abstract

The experience of music therapy with children with mental disability is presented in the article. There were music therapy sessions at special care institutions for children with intellectual disabilities at the Altai Region. The musical sessions were made by volunteers of faculty of sociology of the Altai State University. The effects of sessions on children and volunteers are considered in the article.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
[1]
Makeeva, A.O. and Sirotina, T.V. 2019. SOCIAL INTEGRATION OF CHILDREN WITH MENTAL DISABILITIES: THE POSSIBILITIES OF MUSIC THERAPY. Social Integration and Development of Ethnic Cultures in the Eurasian Space. 2, 8 (Nov. 2019), 349-352.
Section
YOUTH RESEARCH ON SOCIAL ISSUES OF CONTEMPORARY SOCIETY OF

References

1. Апрелева А. Музыкант как волонтер: терапевтическое применение музыки в медицинских и социальных учреждениях. М.: Лепта Книга, 2017. 272 с.
2. Константинова И.С. Музыкальные занятия с особым ребенком: взгляд нейропсихолога. М.: Теревинф, 2018. 392 с.
3. Котышева Е.Н. Музыкальная психологическая коррекция в процессе реабилитации детей с ограниченными возможностями здоровья // Омский научный вестник. 2009. № 2. С. 179 – 182.
4. Сиротина Т.В., Кирпу С.С. Социокультурная реабилитация детей с тяжелыми и множественными нарушениями развития в условиях детского дома-интерната для умственно-отсталых детей: нормативно-правовой аспект // Теория и практика социальной работы: история и современность / под общ. ред. С.Г. Чудовой, Ю.А. Калининой. Барнаул, 2019. [сайт]. [2004]. URL: http://elibrary.asu.ru/xmlui/handle/asu/6622?show=full (дата обращения – 20.05.2019).