THE ROLE OF THE CIVIL SOCIETY IN THE CREATION OF DIVERSE-UNIQUE POLYCULTURAL SOCIETY
Main Article Content
Abstract
The article examines issues of spiritual development, preservation of ethnic culture and ethnic world-view of Siberian peoples in the conditions of contemporary «Eurocentric» socio-cultural situation, analyzes the role of ethnocultural associations as important subjects of the civil society in preservation and development of vital forces of ethnos
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
[1]
Matis, V.I. 2020. THE ROLE OF THE CIVIL SOCIETY IN THE CREATION OF DIVERSE-UNIQUE POLYCULTURAL SOCIETY. Social Integration and Development of Ethnic Cultures in the Eurasian Space. 1, 9 (May 2020), 24-30.
Section
ГОСУДАРСТВО, ГРАЖДАНСКОЕ ОБЩЕСТВО И КОРРУПЦИЯ
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
Бацын В. К. Национальная школа: между прошлым и будущим // Национальная школа: концепция и технология развития: Матер. междунар. конф. М.: Просвещение, 1993. С. 82–86.
Бондарев П. Б. Русская цивилизация и образование (к разработке концепции русской школы) // Русская цивилизация и соборность: Сб. ст. М.: АКИРН, 1994. С. 125–131.
Кабаканова С. Ш., Утеева К. А. Содержание образования и формирование культуры межнационального общения // Советская педагогика. 1991. № 9. С. 27–28.
Кандаракова Е. П. Народное образование в Горном Алтае. – Горно-Алтайск: ГАГПИ, 1990. 44 с.
Каташ С. С. Слово о предтечах алтаистики (Зачинатели фольклористики В. И. Вербицкий, В. В. Радлов, М. В. Чевалков) // Теория и практика национальной политики Алтая и России: Матер. и рекомендации краевой науч.-практ. конф. (г. Барнаул, 22–23 мая 1990 г.). Барнаул: Полиграфист, 1990. С. 97–107.
Оуэн Р. Избр. соч., т.1–2. М; Л.: Политпросвет, 1950. Т.1. 345 с.
Саморегуляция и прогнозирование социального поведения личности. – Л.: Наука, 1979. – 264 с.
Бондарев П. Б. Русская цивилизация и образование (к разработке концепции русской школы) // Русская цивилизация и соборность: Сб. ст. М.: АКИРН, 1994. С. 125–131.
Кабаканова С. Ш., Утеева К. А. Содержание образования и формирование культуры межнационального общения // Советская педагогика. 1991. № 9. С. 27–28.
Кандаракова Е. П. Народное образование в Горном Алтае. – Горно-Алтайск: ГАГПИ, 1990. 44 с.
Каташ С. С. Слово о предтечах алтаистики (Зачинатели фольклористики В. И. Вербицкий, В. В. Радлов, М. В. Чевалков) // Теория и практика национальной политики Алтая и России: Матер. и рекомендации краевой науч.-практ. конф. (г. Барнаул, 22–23 мая 1990 г.). Барнаул: Полиграфист, 1990. С. 97–107.
Оуэн Р. Избр. соч., т.1–2. М; Л.: Политпросвет, 1950. Т.1. 345 с.
Саморегуляция и прогнозирование социального поведения личности. – Л.: Наука, 1979. – 264 с.