DEVELOPMENT OF AN INNOVATIVE STRATEGY FOR A SPORTS ORGANIZATION

  • Оксана Юрьевна Рудакова Altai State University (Barnaul) Email: rud-oksana@yandex.ru
  • Лилия Анатольевна Кошман Altai State University (Barnaul) Email: koshmankoshman@mail.ru
Keywords: innovation strategy, sports organization, sports services, strategy development process, internal factors

Abstract

The article develops theoretical positions and guidelines for an innovative strategy for a sports organization. We clarified the concept of “innovation strategy of a sports organization and selected and justified the factors of the internal environment assessment at the stage of strategic analysis. In the article, we also developed an algorithm for the formation of innovative strategy for a sports organization. The research bases on the data on innovations in the field of physical culture and sports. We also examined the features of the sports services market. The suggested recommendations may contribute to the development of sports organizations’ own innovative strategies, that can ensure the systematic implementation of innovation activities. It can also help such organizations to maintain their market shares, as well as ensure their sustainable development in a strategic outlook.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Овчаренко Г. В. Инновационное развитие организации — умение управлять технологическими раз­рывами и изменениями // Пространство экономики. 2007. № 4-2. [Электронный ресурс]. URL: https:// cyberleninka.ru/ article/n/innovatsionnoe-razvitie-organizatsii-umenie-upravlyat-tehnologicheskimi-razryvami- i-izmeneniyami (дата обращения: 24.04.2018).

Портер М. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов. М. : Альпина Биз­нес Букс, 2005. 454 с.

Менеджмент. Теория и практика: учебник для вузов по направлению и специальности «Менедж­мент» / А. Н. Алексеев и др. ; под общ. ред. д-ра экон. наук, проф. И. Н. Шапкина; Финансовый ун-т при Пра­вительстве Рос. Федерации. 4-е изд., перераб. и доп. М. : Юрайт, 2016. 692 с.

Дармилова Ж. Д. Инновационный менеджмент : учебное пособие для студентов вузов, обучающих­ся по направлению подготовки «Менеджмент» (квалификация «бакалавр»). М. : Дашков и К°, 2016. 167 с.

Алексеева М. Б., Ветренко П. П. Анализ инновационной деятельности : учебник и практикум для ба­калавриата и магистратуры: для студентов вузов, обучающихся по направлению подготовки 38.03.02 «Ме­неджмент» (профиль «Инновационный менеджмент»). С.-Петерб. гос. экон. ун-т. М. : Юрайт, 2017. 302 с.

Инновационный менеджмент: учебник для магистров, обучающихся по направлению подготов­ки 080200 «Менеджмент» / В. Я. Горфинкель и др. ; под ред. В. Я. Горфинкеля, Т. Г. Попадюк. М. : ЮНИТИ, 2013. 391 с.

Отраслевая структура современного менеджмента: учеб. для студентов вузов, обучающихся по на­правлению «Менеджмент» / Базилевич А. И. и др. ; под ред. проф. М. М. Максимцова, проф. В. Я. Горфин­келя. М. : Вуз. учебник: ИНФРА-М, 2016. 318 с.

Покровская Л. Л. Реализация инноваций как фактор развития сферы услуг // Теория и практика общественного развития. 2012. № 9. [Электронный ресурс]. URL: http://teoria-practica.ru/vipusk-9-2012/

Кручинина Р. С., Ульяшина Н. А. Инновационное развитие физкультурно-спортивных организаций в экономике России. Калуга : Изд-во ДЮСШ «Вымпел», 2012. 42 с.

Минцберг Г. Структура в кулаке: создание эффективной организации / пер. с англ. под ред. Ю. Н. Каптуревского. СПб. : Питер, 2004. 512 с.

Веснин В. Р. Стратегическое управление : учеб. пособие. М. : Проспект, 2014. 185 с.

Баринов В. А., Харченко В. Л. Стратегический менеджмент : учебное пособие. М. : ИНФРА-М, 2008. 285 с.

Юсупова Э. Р. Оценка эффективности стратегии инновационного развития предприятия // Креа­тивная экономика. 2015. Т. 9, № 2. С. 217-224.

REFERENCES

Ovcharenko, G. V. (2007) Innovative development of the organization — the ability to manage technological gaps and changes. Economy Space, 4-2 (in Russian).

Porter, M. (2005) Competitive strategy: A methodology for analyzing industries and competitors. Moscow, 454 (in Russian).

Alekseev A. N., et al. (2016) Management. Theory and practice: textbook for universities. Ed. I. N. Shapkina. Moscow, 692.

Darmilova Zh. D. (2016) Innovation management: textbook for universities. Moscow, 167 (in Russian).

Alekseeva, M. B. & Vetrenko, P. P. (2017) Analysis of innovation: textbook and workbook for undergraduate and graduate programs. Moscow, 302.

Gorfinkel, V. Y., et al. (2013) Innovation management: textbook for masters. Moscow, 391.

Bazilevich, A. I., et al (2016) Sectoral structure of modern management: textbook for universities Ed. Maksimtsova M., Gorfinkel V. Y.. Moscow, 318.

Pokrovskaya, L. L. (2012) Implementation of innovations as a factor in the development of the services sector. Theory and practice of social development, 9. URL: http://teoria-practica.ru/vipusk-9-2012/.

Kruchinina, R. S. & Ulyashina, N. A. (2012) Innovative development of physical culture and sports organizations in the Russian economy. Kaluga, 42.

Mintzberg, G. (2004) Structure in the fist: creating an effective organization. St. Petersburg, 512.

Vesnin, V. R. (2014) Strategic management: a textbook. Moscow, 185.

Barinov, V. A. & Kharchenko, V. L. (2008) Strategic management: textbook Moscow, 285.

Yusupova, E. R. (2015) Evaluation of the effectiveness of the strategy of innovative development of an enterprise. Creative Economy, vol. 9 (2), 217-224.
Published
2019-03-08
How to Cite
1. Рудакова О. Ю., Кошман Л. А. DEVELOPMENT OF AN INNOVATIVE STRATEGY FOR A SPORTS ORGANIZATION // Economics Profession Business, 2019. Vol. 1. № 1. P. 39-47. URL: http://journal.asu.ru/ec/article/view/201905.
Section
ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ