DEVELOPMENT OF AN INNOVATIVE STRATEGY FOR A SPORTS ORGANIZATION
Abstract
The article develops theoretical positions and guidelines for an innovative strategy for a sports organization. We clarified the concept of “innovation strategy of a sports organization and selected and justified the factors of the internal environment assessment at the stage of strategic analysis. In the article, we also developed an algorithm for the formation of innovative strategy for a sports organization. The research bases on the data on innovations in the field of physical culture and sports. We also examined the features of the sports services market. The suggested recommendations may contribute to the development of sports organizations’ own innovative strategies, that can ensure the systematic implementation of innovation activities. It can also help such organizations to maintain their market shares, as well as ensure their sustainable development in a strategic outlook.
Downloads
Metrics
References
Портер М. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов. М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. 454 с.
Менеджмент. Теория и практика: учебник для вузов по направлению и специальности «Менеджмент» / А. Н. Алексеев и др. ; под общ. ред. д-ра экон. наук, проф. И. Н. Шапкина; Финансовый ун-т при Правительстве Рос. Федерации. 4-е изд., перераб. и доп. М. : Юрайт, 2016. 692 с.
Дармилова Ж. Д. Инновационный менеджмент : учебное пособие для студентов вузов, обучающихся по направлению подготовки «Менеджмент» (квалификация «бакалавр»). М. : Дашков и К°, 2016. 167 с.
Алексеева М. Б., Ветренко П. П. Анализ инновационной деятельности : учебник и практикум для бакалавриата и магистратуры: для студентов вузов, обучающихся по направлению подготовки 38.03.02 «Менеджмент» (профиль «Инновационный менеджмент»). С.-Петерб. гос. экон. ун-т. М. : Юрайт, 2017. 302 с.
Инновационный менеджмент: учебник для магистров, обучающихся по направлению подготовки 080200 «Менеджмент» / В. Я. Горфинкель и др. ; под ред. В. Я. Горфинкеля, Т. Г. Попадюк. М. : ЮНИТИ, 2013. 391 с.
Отраслевая структура современного менеджмента: учеб. для студентов вузов, обучающихся по направлению «Менеджмент» / Базилевич А. И. и др. ; под ред. проф. М. М. Максимцова, проф. В. Я. Горфинкеля. М. : Вуз. учебник: ИНФРА-М, 2016. 318 с.
Покровская Л. Л. Реализация инноваций как фактор развития сферы услуг // Теория и практика общественного развития. 2012. № 9. [Электронный ресурс]. URL: http://teoria-practica.ru/vipusk-9-2012/
Кручинина Р. С., Ульяшина Н. А. Инновационное развитие физкультурно-спортивных организаций в экономике России. Калуга : Изд-во ДЮСШ «Вымпел», 2012. 42 с.
Минцберг Г. Структура в кулаке: создание эффективной организации / пер. с англ. под ред. Ю. Н. Каптуревского. СПб. : Питер, 2004. 512 с.
Веснин В. Р. Стратегическое управление : учеб. пособие. М. : Проспект, 2014. 185 с.
Баринов В. А., Харченко В. Л. Стратегический менеджмент : учебное пособие. М. : ИНФРА-М, 2008. 285 с.
Юсупова Э. Р. Оценка эффективности стратегии инновационного развития предприятия // Креативная экономика. 2015. Т. 9, № 2. С. 217-224.
REFERENCES
Ovcharenko, G. V. (2007) Innovative development of the organization — the ability to manage technological gaps and changes. Economy Space, 4-2 (in Russian).
Porter, M. (2005) Competitive strategy: A methodology for analyzing industries and competitors. Moscow, 454 (in Russian).
Alekseev A. N., et al. (2016) Management. Theory and practice: textbook for universities. Ed. I. N. Shapkina. Moscow, 692.
Darmilova Zh. D. (2016) Innovation management: textbook for universities. Moscow, 167 (in Russian).
Alekseeva, M. B. & Vetrenko, P. P. (2017) Analysis of innovation: textbook and workbook for undergraduate and graduate programs. Moscow, 302.
Gorfinkel, V. Y., et al. (2013) Innovation management: textbook for masters. Moscow, 391.
Bazilevich, A. I., et al (2016) Sectoral structure of modern management: textbook for universities Ed. Maksimtsova M., Gorfinkel V. Y.. Moscow, 318.
Pokrovskaya, L. L. (2012) Implementation of innovations as a factor in the development of the services sector. Theory and practice of social development, 9. URL: http://teoria-practica.ru/vipusk-9-2012/.
Kruchinina, R. S. & Ulyashina, N. A. (2012) Innovative development of physical culture and sports organizations in the Russian economy. Kaluga, 42.
Mintzberg, G. (2004) Structure in the fist: creating an effective organization. St. Petersburg, 512.
Vesnin, V. R. (2014) Strategic management: a textbook. Moscow, 185.
Barinov, V. A. & Kharchenko, V. L. (2008) Strategic management: textbook Moscow, 285.
Yusupova, E. R. (2015) Evaluation of the effectiveness of the strategy of innovative development of an enterprise. Creative Economy, vol. 9 (2), 217-224.
Economics Profession Business is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at biological or scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Economics Profession Business (EPB) allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission to EPB) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).