INTENSIFICATION OF STRATEGIC PROGRAMS FOR THE DEVELOPMENT OF MUNICIPAL SETTLEMENTS

  • Ольга Александровна Чиркова Altai State University (Barnaul, Russia) Email: olgach2010@mail.ru
Keywords: efficiency, implementation, strategic programs, social and economic development, municipal formation

Abstract

Effectiveness of the strategic programs implementation for the development of the municipality is the determining criterion for success of the strategy, expressing the level of its social economic development and the achievement of the planned results of municipal strategy implementation with minimal funding. Finding ways to improve the implementation of the strategy is a defining task facing not only the municipal authorities, but also the state. The article proposes some ways to improve the effectiveness of these programs, which will contribute to the level of development of the municipality.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Аакер Д. Стратегическое рыночное управление. 7‑е изд. / пер. с англ. под ред. С. Г. Божук. СПб., 2007. C. 496.

Ансофф И. Новая корпоративная стратегия. СПб., 1999. С. 416.

Бест Р. Маркетинг от потребителя. М., 2015. С. 758.

Виханский О. С. Стратегическое управление : учебник. 3‑е изд. М., 2004. С. 296.

Гончаров В. В. Руководство для высшего управленческого персонала : в 2 т. М., 1996. С. 1472.

Гурков И. Б. Стратегия и структура корпорации : учеб. пособие. М., 2006. С. 320.

Дайан А., Букерель Ф., Ланкар Р. и др. Академия рынка: маркетинг. М., 1993. С. 572.

Дойль П. Маркетинг, ориентированный на стоимость. СПб., 2001. C. 480.

Дойль П. Менеджмент: стратегия и тактика : пер. с англ. СПб., 2003. С. 564.

Друкер П. Эффективное управление. Экономические задачи и оптимальные решения / пер. с англ. М. Котельниковой. М., 2001. С. 288.

Дункан У. Дж. Основополагающие идеи в менеджменте : пер. с англ. М., 1996. C. 272.

Кэмпбел Д., Стоунхаус Дж., Хьюстон Б. Стратегический менеджмент. М., 2017. С. 336.

Ламбен Ж.-Ж., Чумпитас Р., Шулинг И. Менеджмент, ориентированный на рынок. 2‑е изд., дополн. СПб., 2014. С. 721.

Люкшинов А. Н. Стратегический менеджмент : учебное пособие для вузов. М., 2000. C. 375.

Минцберг Г., Альстрэнд Б., Лэмпел Дж. Школы стратегий. Стратегическое сафари: экскурсия по дебрям стратегий менеджмента / пер. под общ. ред. Ю. Каптуревского. СПб., 2002. С. 330.

Минцберг Г., Куинн Дж., Гошал С. Стратегический процесс. Концепции, проблемы, решения. СПб., 2001. С. 567.

Портер М. Конкурентная стратегия. Методика анализа отраслей и конкурентов. М., 2017. С. 454.

Портер М. Конкурентное преимущество. Как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость. М., 2008. С. 432.

Портер М. Международная конкуренция. Конкурентные преимущества стран. М., 2015. С. 452.

Томпсон А. А., Стрикленд А. Дж. Стратегический менеджмент. М., 2017. С. 576.

Тренев Н. Н. Стратегическое управление. М., 2000. С. 324.

Фатхутдинов Р. А. Стратегический менеджмент. М., 2017. С. 448.

Шваков Е. Е., Чиркова О. А. Оценка эффективности реализации стратегических программ муниципального образования // Экономика. Профессия. Бизнес. 2016. № 2. С. 9–13.

Шумпетер Й. История экономического анализа : в 3 томах. Том 1 / пер. с англ. под ред. В. С. Автономова. СПб., 2004. С. 494.

REFERENCES

Aaker, D. (2007). Strategic market management. Saint-Petersburg. Peter (in Russian).

Ansoff, I. (1999). New corporate strategy. Saint-Petersburg, Peter Kom (in Russian).

Best, R. (2015). Marketing from the consumer. Mann, Ivanov and Ferber (in Russian).

Vihanskij, O. S. (2004). Strategic management. Moscow. Gardariki (in Russian).

Goncharov, V. V. (1996). Leadership for senior management personnel. Moscow. (in Russian)

Gurkov, I. B. (2006). Strategy and structure of the Corporation. Moscow. Delo. (in Russian).

Dajan, A., Bukerel', F., Lankar, R. et al. (1993). Academy of the market: marketing. Moscow. Economics. (in Russian).

Dojl', P. (2001). Marketing focused on cost. Saint-Petersburg. Peter. (in Russian).

Dojl', P. (2003). Management: strategy and tactics: the translation from English. Saint-Petersburg. Peter (in Russian).

Druker, P. (2001). Effective management. Economic tasks and optimal solutions. Moscow. FAIR-PRESS. (in Russian).

Dunkan, U. Dzh. (1996). Fundamental ideas in management. Moscow. Business (in Russian).

Kjempbel, D., Stounhaus, Dzh., H’juston, B. (2017). Strategic management. Moscow. Prospect (in Russian).

Lambo, J.-J., Chumpitas, R., Shuling, I. (2014). Market-oriented management. Saint-Petersburg. Peter (in Russian).

Ljukshinov, A. N. (2000). Strategic management: textbook for universities. Moscow. Yuniti-Dana (in Russian).

Mincberg, G., Kuinn, Dzh., Goshal, S. (2001). Strategic process. Concepts, problems, solutions. Saint-Petersburg. Peter (in Russian).

Mincberg, G., Al’strjend, B., Ljempel, Dzh. (2001). The Schools strategies. Strategic Safari: a guided tour through the wilds of management strategies: the translation under editorship of Ju. Kapturevskogo. Saint-Petersburg. Peter (in Russian).

Porter, M. (2017). Competitive strategy. Methods of analysis of industries and competitors. Moscow. “Alpina publisher” (in Russian).

Porter, M. (2008). Competitive advantage. How to achieve a high result and ensure its stability. Moscow. “Alpina publisher” (in Russian).

Porter, M. (2015). International competition. Competitive advantages of countries. Moscow. “Alpina publisher” (in Russian).

Tompson, A. A., Striklend, A. Dzh. (2017). Strategic management. Moscow. nity (in Russian).

Trenev, N. N. (2000). Strategic management. Moscow. PRIOR (in Russian).

Fathutdinov, R. A. (2017). Strategic management. Moscow. RGGU (in Russian).

Shvakov E. E., Chirkova, O. A. (2016). Evaluation of efficiency of implementation of strategic programs of municipality. Economics Profession Business, 2, 9–13 (in Russian).

Shumpeter, J. (2004). History of economic analysis. V. 1. Saint-Petersburg. New Economic School (in Russian).

Published
2018-06-10
How to Cite
1. Чиркова О. А. INTENSIFICATION OF STRATEGIC PROGRAMS FOR THE DEVELOPMENT OF MUNICIPAL SETTLEMENTS // Economics Profession Business, 2018. Vol. 2. № 2. P. 83-87. URL: http://journal.asu.ru/ec/article/view/201828.
Section
ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ