DETERMINING THE VALUE STREAM IN THE PROCESS OF TESTING KNOWLEDGE OF LABOR PROTECTION REQUIREMENTS (ON THE EXAMPLE OF THE VOLGOGRAD BRANCH OF PJSC "RTK")
УДК 331.45 (470.45)
Abstract
According to the structure of the objects served, operating organizations have geographically remote workplaces. These traditionally include organizations in the telecommunications industry, electric power, gas industry, oil industry, and others. With the development of telecommunication channels and electronic data transmission technologies, more and more enterprises in the world use the labor of workers who work remotely. There is a trend in the world to increase the number of jobs that operate remotely from each other. This is due to global cooperation, territorial unevenness in the distribution of qualified human resources, as well as different costs depending on the region for the organization of jobs. In the context of the spread of COVID-19 and other infections, industrial communications via telecommunications channels in some cases become the only possible and safe way. Despite the territorial remoteness of workplaces from each other, the requirements of labor legislation for training and testing the knowledge of labor protection requirements for employees remain. The article presents a map of creating a value stream in the process of testing knowledge of labor protection requirements in the Volgograd branch of PJSC «RTK». The map visualizes the process and shows operations that create value for the company when checking the employee’s knowledge of occupational safety requirements. The analysis of the transport component during the verification of knowledge of labor protection requirements is given. The article presents the necessary and sufficient types and methods of transmitting information in the process of checking knowledge of labor protection requirements. It is concluded that it is expedient for remote workplaces to switch from face-to-face testing of knowledge of labor protection requirements to remote testing.
Downloads
Metrics
References
Куценко С. М., Косулин В. В. Электронные образовательные ресурсы как инструмент обучения и повышения качества образования // Актуальные вопросы инженерного образования: содержание, технологии, качество: материалы VII межвузовской конференции, посвященной 70-летию Ю. Г. Назмеева (г. Казань, 21-22 апреля 2016 г.). В 3 томах. Том 2. Казань, 2016. С. 194-198.
Скрипник И. Л., Воронин С. В. Современные альтернативные подходы обучения в сравнении с традиционными // Психолого-педагогические проблемы безопасности человека и общества. 2017. № 4 (37). С. 46-50.
Куклев В. А., Егорова Т. А. Электронное обучение на основе СДО Moodle: проблемы, поиски и решения // Электронное обучение в непрерывном образовании. 2015. Т. 1, № 1 (2). С. 552-558.
Акользина Е. А. Использование электронных образовательных ресурсов в процессе обучения: достоинства, недостатки // Гаудеамус. 2013. № 2 (22). С. 95-97.
Каверзнева Т. Т., Леонова Н. А. Проблемы перевода учебного процесса в on-line формат в высшей школе // Безопасность жизнедеятельности. 2018. № 4 (208). С. 61-64.
Грузкова С. Ю., Камалеева А. Р. Роль технических средств обучения в современном педагогическом процессе // Информация и образование: границы коммуникаций. 2014. № 6 (14). С. 346-348.
Шорина Т. В., Кирилова Г. И., Липатова И. А. Развитие информационной среды высшей школы в условиях реализации сетевой формы // Вестник Казанского государственного энергетического университета. 2017. № 3 (35). С. 146-152.
Naumkin N. I., Kondratieva G. A., Grosheva E. P., Kupryashkin V. F. Training Higher School Students in Rapid Prototyping Technology as a Final Stage of Their Preparation for Innovative Activities // Integration of Education. 2018. 22 (3). Pp. 519-534. DOI: 10.15507/1991-9468.092.022.201803.519-534.
Исупова Н. И., Суворова Т. Н. Использование электронных образовательных ресурсов для реализации активных и интерактивных форм и методов обучения // Концепт. 2014. Т. 26. С. 136-140. URL: http://e-koncept.ru/2014/64328.htm.
Гаюбова К. А. Использование современных педагогических интерактивных методов обучения и информационных технологий в совершенствовании учебного процесса // Молодой ученый. 2015. № 23.
Вумек Дж., Джонс Д. Бережливое производство: Как избавиться от потерь и добиться процветания вашей компании. М., 2018. 472 с.
Ротер М., Шук Д. Учитесь видеть бизнес-процессы. Практика построения карт потока создания ценности. М., 2017. 144 с.
Молдавская Е. Э., Трещев А. М. Пути адаптации концепции бережливого производства в самообучающейся организации // Бизнес. Образование. Право. Вестник Волгоградского института бизнеса. 2012. № 1. С. 199-202.
Сенченко В. А, Пушенко С. Л., Стасева Е. В., Каверзнева Т. Т., Румянцева Н. В. Научно-методические основы проведения дистанционного обучения и проверки знаний по безопасности труда в строительстве // Вестник Волгоградского государственного архитектурно-строительного университета. Серия: Строительство и архитектура. 2020. Вып. 2 (79). С. 126-137.
Сенченко В. А., Каверзнева Т. Т., Салкуцан В. И., Скрипник И. Л., Воронин С. В. Оптимизация обучения и проверки знаний требований охраны труда с помощью интернет-технологий // Безопасность жизнедеятельности. 2020. № 8 (236). С. 49-55.
Сенченко В. А. Документы, оформляемые по результатам проведения инструктажей по охране труда и пожарной безопасности // Приложение к журналу «Охрана труда и пожарная безопасность». М., 2017. 52 с.
Карауш С. А., Герасимова О. О. Повышение эффективности обучения работников строительной отрасли охране труда за счет мотивации работодателей // Интернет-вестник ВолгГАСУ. Сер.: Политематическая. 2015. Вып. 1 (37). URL: http://www.vestnik.vgasu.ru.
Савельев Д. В., Иванов А. В., Каверзнева Т. Т. Организация и проведение объектовых занятий // Подготовка кадров в системе предупреждения и ликвидации последствий чрезвычайных ситуаций: материалы Международной научно-практической конференции. 2019. С. 188-192.
Южакова Н. А. Использование современных информационных технологий в педагогическом процессе в образовательных организациях высшего образования системы МЧС России // Безопасность жизнедеятельности. 2016. № 1 (181). С. 60-64.
REFERENCES
Kutsenko S. M., Kosulin V. V. Electronic educational resources as a tool for teaching and improving the quality of education // Actual issues of engineering education: content, technology, quality: materials of the VII interuniversity conference dedicated to the 70th anniversary of Yu. G. Nazmeeva (Kazan, April 21-22, 2016) In 3 volumes. Vol. 2. Kazan, 2016. Pp. 194-198.
Skripnik I. L., Voronin S. V. Modern alternative teaching approaches in comparison with traditional ones // Psychological and pedagogical problems of human and society safety. 2017. No. 4 (37). Pp. 46-50.
Kuklev V. A., Egorova T. A. E-learning based on LMS Moodle: problems, searches and solutions // E-learning in continuing education. 2015. Vol. 1, No. 1 (2). Pp. 552-558.
Akolzina E. A. Use of electronic educational resources in the learning process: advantages, disadvantages // Gaudeamus. 2013. No. 2 (22). Pp. 95-97.
Kaverzneva T. T., Leonova N. A. Problems of transferring the educational process to the ON-LINE format in higher education // Safety of life. 2018. No. 4 (208). Pp. 61-64.
Gruzkova S. Yu., Kamaleeva A. R. The role of technical teaching aids in the modern pedagogical process // Information and education: the boundaries of communications. 2014. No. 6 (14). Pp. 346-348.
Shorina T. V., Kirilova G. I., Lipatova I. A. Development of the information environment of higher education in the context of the implementation of the network form // Bulletin of the Kazan State Energy University. 2017. No. 3 (35). Pp. 146-152.
Naumkin N. I., Kondratieva G. A., Grosheva E. P., Kupryashkin V. F. Training Higher School Students in Rapid Prototyping Technology as a Final Stage of Their Preparation for Innovative Activities // Integration of Education. 2018. 22 (3). Pp. 519-534. DOI: 10.15507/1991-9468.092.022.201803.519-534.
Isupova N. I., Suvorova T. N. Use of electronic educational resources for the implementation of active and interactive forms and methods of teaching // Concept. 2014. Vol. 26. Pp. 136-140. URL: http://e-koncept.ru/2014/64328.htm.
Gayubova K. A. The use of modern pedagogical interactive teaching methods and information technologies in improving the educational process // Young scientist. 2015. No. 23.
Wumek J., Jones D. Lean Manufacturing: How to Root Out Waste and Pursue Perfection. M., 2018. 472 p.
Rother M., Shook J. Learn to see business processes. The Practice of Building Value Stream Mapping. M., 2017. 144 p.
Moldavskaya E. E., Treshchev A. M. Ways of adapting the concept of lean manufacturing in a self-learning organization // Business. Education. Right. Bulletin of the Volgograd Institute of Business. 2012. No. 1. Pp. 199-202.
Senchenko V. A., Pushhenko S. L., Staseva E. V., Kaverzneva T. T., Rumyantseva N. V. Scientific and methodological foundations of distance learning and knowledge testing on labor safety in construction // Bulletin of the Volgograd State University of Architecture and Civil Engineering. Series: Building and Architecture. 2020. Iss. 2 (79). Pp. 126-137.
Senchenko V. A., Kaverzneva T. T., Salkutsan V. I., Skripnik I. L., Voronin S. V. Optimization of training and knowledge testing of labor protection requirements using Internet technologies // Life safety. 2020. No. 8 (236). Pp. 49-55.
Senchenko V. A. Documents drawn up based on the results of briefings on labor protection and fire safety // Appendix to the journal «Labor protection and fire safety». M., 2017. 52 p.
Karaush S. A., Gerasimova O. O. Improving the efficiency of training workers in the construction industry in labor protection due to the motivation of employers // Internet Bulletin VolgGASU. Ser.: Polythematic. 2015. Iss. 1 (37). URL: http://www.vestnik.vgasu.ru.
Saveliev D. V., Ivanov A. V., Kaverzneva T. T. Organization and conduct of object training // Personnel training in the system of prevention and elimination of the consequences of emergency situations: materials of the International scientific-practical conference. 2019. Pp. 188-192.
Yuzhakova N. A. The use of modern information technologies in the pedagogical process in educational institutions of higher education of the EMERCOM system of Russia // Safety of life. 2016. No. 1 (181). Pp. 60-64.
Copyright (c) 2021 Владимир Александрович Сенченко, Татьяна Тимофеевна Каверзнева, Игорь Леонидович Скрипник, Сергей Владимирович Воронин
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Economics Profession Business is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at biological or scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Economics Profession Business (EPB) allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission to EPB) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).