Интеграция массовых открытых онлайн-курсов в традиционную систему высшего образования
УДК 378.1 ББК 22.1я431
Abstract
В современном образовании активно исследуются инновации в области предоставления альтернативных способов взаимодействия с целевой аудиторией. Современные тенденции в области непрерывного образования предполагают необходимость реализации вузами программ профессиональной подготовки в соответствии с востребованными специальностями
References
1. Griffiths R. et al. Adopting MOOCS on campus: A collaborative effort to test MOOCS on campuses of the university system of Maryland //Online Learning. – 2015. – Т. 19. – №. 2. – С. 2–16.
2. Marton F., Säljö R. On qualitative differences in learning: I—Outcome and process //British journal of educational psychology. – 1976. – Т. 46. – №. 1. – С. 4–11.
3. Gil-Jaurena I., Softic S. K. Aligning learning outcomes and assessment methods: a web tool for e-learning courses //International Journal of Educational Technology in Higher Education. – 2016. – Т. 13. – №. 1. – С. 1–16.
4. Biggs J. B. Teaching for quality learning at university: What the student does. – McGraw-hill education (UK), 2011. – 390 c.
5. Hamad M. M. Pros & Cons of Using Blackboard Collaborate for Blended Learning on Students' Learning Outcomes //Higher Education Studies. – 2017. – Т. 7. – №. 2. – С. 7–16.
2. Marton F., Säljö R. On qualitative differences in learning: I—Outcome and process //British journal of educational psychology. – 1976. – Т. 46. – №. 1. – С. 4–11.
3. Gil-Jaurena I., Softic S. K. Aligning learning outcomes and assessment methods: a web tool for e-learning courses //International Journal of Educational Technology in Higher Education. – 2016. – Т. 13. – №. 1. – С. 1–16.
4. Biggs J. B. Teaching for quality learning at university: What the student does. – McGraw-hill education (UK), 2011. – 390 c.
5. Hamad M. M. Pros & Cons of Using Blackboard Collaborate for Blended Learning on Students' Learning Outcomes //Higher Education Studies. – 2017. – Т. 7. – №. 2. – С. 7–16.
Published
2020-10-16
Section
Секция ЦИФРОВЫЕ И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ПРОФЕССИОНАЛЬНОМ ОБРАЗОВАНИИ