SOCIAL EXPERIENCE AS INTEGRATION INTO THE CULTURAL AND EDUCATIONAL SPACE

Main Article Content

L.V. Chernova Email: lolache@mail.ru
O.A. Dorofeeva Email: koka3082@mail.ru

Abstract

The training of teachers for a modern multi-ethnic school acquires a certain specificity associated with the need not only to assess their level of proficiency in Russian not as native speakers of the Russian language, but as foreigners, but also to take into account the ethnopsychological characteristics of migrant children. The authors, proposing forms of work aimed at the formation of socionormative experience, come to the conclusion that the effectiveness of work on the formation of an active vocabulary of students in classes with a multiethnic composition is achieved by a system of work based on the principles of developmental education, taking into account an increase in the level of the general speech culture of students.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
[1]
Chernova, L. and Dorofeeva, O. 2020. SOCIAL EXPERIENCE AS INTEGRATION INTO THE CULTURAL AND EDUCATIONAL SPACE. Social Integration and Development of Ethnic Cultures in the Eurasian Space. 2, 9 (Dec. 2020), 281-289.
Section
Статьи

References

Деньгина Т. В., Чернова Л. В. Проблемы формирования коммуникативной компетенции школьника. Армавир, 2014.
Дорофеева О. А., Садовская И. С. Работа по грамматике русского языка на материале мультипликации (мультфильм «Чуня») // Материалы Всероссийского научно-практического семинара для учителей общеобразовательных организаций, работающих в классах с полиэтническим составом (16 февраля 2018 г.) / Под общей ред. И.А. Пугачёва. Москва: РУДН, 2018. С. 113–121.
Коджаспирова Г. М. Педагогика: учебник. М., 2004. С. 311.
Колмогорова Л. А. Формирование коммуникативной компетентности личности. Барнаул, 2015. 205 с.
Руденский Е. В. Социальная психология. Москва, Новосибирск, 1997. 224 с.
Солсо Р. Когнитивная психология. СПб: Питер, 2006. С. 227-229.
Чернова Л. В., Дорофеева О. А. Средства наглядности и их использование в работе по формированию активного словаря // Материалы второго Всероссийского научно-практического семинара для учителей образовательных организаций, работающих в классах с полиэтническим составом учащихся / под общ. ред. Т.М. Балыхиной. Москва: РУДН, 2019. 150 с.