SOCIO-CULTURAL INTEGRATION OF YOUTH IN A CRISIS SOCIETY
Main Article Content
Abstract
The article is devoted to the analysis of socio-cultural integration of young people in a crisis society. The concept of a «crisis society» still does not have a specific formulation, and hence, the prerequisites for the study of this problem arise. Since in the development of any society, a special role belongs to the young generation, they determine what the future will be, terminal and instrumental values, that dominate among young people have been identified and analyzed, and their transformation has been established. The difficulties that accompany the socio-cultural integration of young people in difficult crisis conditions are shown. It was revealed that these problems can affect the modern rising generation and it will not perform innovative functions in society, but carry a destructive influence, since there is a loss of interest in creative self-realization.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
[1]
Ukolova, D. and Lukina, K. 2021. SOCIO-CULTURAL INTEGRATION OF YOUTH IN A CRISIS SOCIETY. Social Integration and Development of Ethnic Cultures in the Eurasian Space. 1, 10 (Aug. 2021), 217-221.
Section
Статьи
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
Гончарова Н. П. Кризисное состояние общества: содержание и структура понятия // Известия Алтайского государственного университета. 2010. № 1–2. С. 177–181.
Лапин Н. И. Проблемы формирования концепции и человеческих измерений стратегии поэтапной модернизации России и ее регионов // Социологические исследования. 2014. № 7. С. 8–19.
Петров Д. С. Проблемы социокультурной адаптации молодежи региона // Регионология. 2010. № 1. С. 169–175.
Попов Е. А. Современная безопасность в фокусе современных социологических исследований // Социология в современном мире: наука, образование, творчество. 2016. № 8–1. С. 34–37.
Попов Е. А. Проекции социального: человек и социальная безопасность // Социология в современном мире: наука, образование, творчество. 2015. № 7. С. 224–228.
Попов Е. А. Опасность и безопасность: соотношение понятий в системе ценностно-смысловых координат // Социология в современном мире: наука, образование, творчество. 2013. № 5. С. 98–106.
Сорокин П. Человек. Цивилизация. Общество. М.: Политиздат, 1992. 543 с.
Шамаева К. М. Сравнительный анализ ценностных ориентаций молодежи в советское и постсоветское время // Общество: социология, психология, педагогика. 2021. № 3(83). С. 59–61
Лапин Н. И. Проблемы формирования концепции и человеческих измерений стратегии поэтапной модернизации России и ее регионов // Социологические исследования. 2014. № 7. С. 8–19.
Петров Д. С. Проблемы социокультурной адаптации молодежи региона // Регионология. 2010. № 1. С. 169–175.
Попов Е. А. Современная безопасность в фокусе современных социологических исследований // Социология в современном мире: наука, образование, творчество. 2016. № 8–1. С. 34–37.
Попов Е. А. Проекции социального: человек и социальная безопасность // Социология в современном мире: наука, образование, творчество. 2015. № 7. С. 224–228.
Попов Е. А. Опасность и безопасность: соотношение понятий в системе ценностно-смысловых координат // Социология в современном мире: наука, образование, творчество. 2013. № 5. С. 98–106.
Сорокин П. Человек. Цивилизация. Общество. М.: Политиздат, 1992. 543 с.
Шамаева К. М. Сравнительный анализ ценностных ориентаций молодежи в советское и постсоветское время // Общество: социология, психология, педагогика. 2021. № 3(83). С. 59–61