РАЗВИТИЕ ПОЗНАВАТЕЛЬНОЙ АКТИВНОСТИ СТУДЕНТОВ ВУЗА В ПРОЦЕССЕ ПРОБЛЕМНОГО ОБУЧЕНИЯ
Abstract
В работе рассматриваются теоретические и практические предпосылки развития познавательной активности студентов в процессе проблемного обучения. Раскрывается и обосновывается авторская педагогическая система развития познавательной активности студентов, состоящая из пяти элементов: мотивационного, ориентационного, содержательно-операционного, ценностноволевого и оценочного.Downloads
Metrics
References
1. Беликов, В.А. Образование. Деятельность. Личность : монография / В.А. Беликов. – М. : Изд-во Акад. естествознания, 2010. – С. 152.
2. Махмутов, М.И. Проблемное обучение. Основные вопросы теории / М.И. Махмутов. – М. : Педагогика, 1975. – С. 97.
3. Пидкасистый, П.И. Педагогика / П.И. Пидкасистый. – 3-е изд. – М. : Юрайт, 2012. – С. 348.
4. Проблемы модернизации и повышения качества профессиональной подготовки специалистов в вузе : монография / Т.Ф. Кряклина, Л.В. Тен, Л.И. Сазонова, А.В. Астахова, С.А. Бондаренко. – Барнаул : Изд-во ААЭП, 2004. – 164 с.
5. Кряклина, Т.Ф. Актуальные проблемы модернизации российской системы образования / Т.Ф. Кряклина // Вестник Алтайской академии экономики и права. – 2013. – Спецвып. 32. – Т. 3. – С. 73–75.
6. Инновационные образовательные технологии в высшей школе: теория и практика : монография / Т.Ф. Кряклина, С.А. Бондаренко, С.В. Реттих и др. – Барнаул : Изд-во ААЭП, 2010. – 180 с.
7. Кряклина, Т.Ф. Организационно-педагогические аспекты перехода на тьюторскую модель обучения в российских вузах / Т.Ф. Кряклина, Ю.Ю. Кочетова // Вестник Алтайской академии экономики и права. – 2013. – Спецвып. 32. – Т. 3. – С. 76–78.
Economics Profession Business is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at biological or scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Economics Profession Business (EPB) allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission to EPB) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).




