GOALS OF HIGHER EDUCATION AND SPIRITUAL AND MORAL EDUCATION OF STUDENTS

УДК 316:37.8

  • Anvar K. Bugazov Kyrgyz-Russian Slavic University Email: abugazov@rambler.ru
Keywords: Educational process, Spiritual education, Social communication, Moral values, Philosophy of education

Abstract

Issues related to the formation of moral principles in the minds of students in the process of studying social and humanitarian disciplines in the conditions of the credit-modular education system are considered. The need to form a new philosophy of education, which would meet the traditional values of society, is noted. In this regard, the importance of the teacher's understanding of the methodological foundations of his activities for quality training is emphasized.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Anvar K. Bugazov, Kyrgyz-Russian Slavic University

Doctor of Philosophy, Professor of the Department of Philosophy, Kyrgyz-Russian Slavic University, Bishkek, Kyrgyzstan

References

1. Асмолов А.Г. Стратегия социокультурной модернизации образования: на пути к преодолению кризиса идентичности и построению гражданского общества // Вопросы образования. 2008. № 1. С. 65-86.
2. Бубнов Ю.А., Мазкина О.Б. Развитие нравственного иммунитета у студенческой молодежи // Высшее образование в России. 2021. Т. 30. № 6. С. 132-143.
3. Васильев А.И. Качество образования и конкурентоспособность вуза: аспекты взаимосвязи // Высшее образование в России. 2019. Т. 28. № 4. С. 37-43.
4. Васильев В.П., Деханова Н.Г. Факторы формирования человеческого капитала в сфере высшего образования // Вестник Моск. ун-та. Серия 18: Социология и политология. 2017. № 3. С. 237-248.
5. Вахитов Р. Высшее образование в России: образовательный раздаток // Логос. 2013. № 3(93). С. 155-177.
6. Вахитов Д.Р. Образовательные системы СССР и запада: сравнительный анализ преимуществ и недостатков // Вестник ТИСБИ. 2014. № 4. С. 58-78.
7. Вахитов Д.Р., Кондратьева Т.Н., Габдуллин Н.М. Значение сферы образования в процессе сохранения суверенитета государства // Философия образования. 2016. № 2(65). С.84-91.
8. Забнева Э.И. Образование как детерминант политической социализации // Актуальная культура: электронный научный журнал. 2023. № 1. С. 1-6. URL:
http://journal.asu.ru/cc (дата обращения 11.05.2023).
9. Канке В.А. Основные философские направления и концепции науки. М.: Логос, 2000. 320 с.
10. Левит С.Я. Гуманитарное знание: генезис, итоги и перспективы (К 20-летию выхода сериальных изданий ИНИОН РАН) // Гуманитарное знание и
вызовы времени. М., СПб.: Университетская книга, 2014. С.7-42.
11. Пичугина Н.В. Общеобразовательная школа как основа подготовки будущих специалистов // Современное образование: содержание, технологии,
качество. Материалы XXIV междунар. научно-методической конф. Т. 1. СПб.: Изд-во СПбГЭТУ «ЛЭТИ», 2018. С.8-10.
12. Рубин Ю.Б., Соболева Э.Ю. Независимость оценки качества высшего образования: критерии, принципы, реалии // Высшее образование в России. 2021. Т. 30. № 3. С. 26-42.
Published
2023-07-01
How to Cite
1. Bugazov A. K. GOALS OF HIGHER EDUCATION AND SPIRITUAL AND MORAL EDUCATION OF STUDENTS // CURRENT CULTURE, 2023. № 2. P. 1 - 9. URL: http://journal.asu.ru/cc/article/view/13266.
Section
Статьи