МАРКЕТИНГ ТЕРРИТОРИЙ КАК ВАЖНЫЙ ФАКТОР РАЗВИТИЯ РЕГИОНАЛЬНОГО ТУРИЗМА
Abstract
В статье показана роль маркетингового мышления при формировании имиджа территории. Представлены направления повышения привлекательности региона для отечественных и иностранных туристов. Отражены перспективы развития туризма в Алтайском крае в контексте концепции маркетинга территорий.Downloads
Metrics
References
1. Жидких, А.А. Принципы развития и система целей административно-территориального деления на субфедеральном уровне / А.А. Жидких // Вестник алтайской науки. – 2011. – №1. – С. 139–145.
2. Отчет Всемирной туристической организации о состоянии туризма в 2014 г. – URL : http://www3. weforum.org/docs/TT15/WEF_Global_Travel&Tourism_ Report_2014.pdf.
3. Макарова, Д.Д. Брендинг территории как фактор продвижения туристской дестинации (на примере Подольского муниципального района) / Д.Д. Макарова // Туризм: право и экономика. – 2015. – №1. – С. 3–9.
4. Об утверждении государственной программы Алтайского края «Развитие туризма в Алтайском крае на 2015–2020 гг. : постановление администрации Алтайского края от 29 декабря 2014 г. №589. – URL : http://www.consultant.ru.
5. Официальный сайт федерального агентства по туризму. – URL : http://russiatourism.ru.
6. Там же.
7. Там же.
8. Bocharov, S.N. Routines in Promoting Characteristics of the Region / S.N. Bocharov, A.V. Razgon, T.E. Fasenko // Journal of Applied Sciences. – 2015. – Vol. 2015. – Issue 2. – Page №325-328 DOI:10.3923/ jas.2015.325.328.
Economics Profession Business is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at biological or scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Economics Profession Business (EPB) allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission to EPB) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).