ASSORTMENT MANAGEMENT IN NETWORK COMPANIES УДК: 338.2 JEL: М 31
Main Article Content
Abstract
The article presents the features of managing the range of goods in network companies. The authors analyzed theoretical research and practical experience in the formation and implementation of assortment policy, taking into account the specifics of the network business model. The factors influencing the assortment policy and its effectiveness are identified, the methods of managing the assortment of goods in the network company MEYTAN LLC are analyzed, proposed methodological recommendations for organizing the assortment management process in network companies.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Сушкова О. А., Petrova L. I. ASSORTMENT MANAGEMENT IN NETWORK COMPANIES // Управление современной организацией: опыт, проблемы и перспективы, 2023. Vol. 17, № 1. P. 28-36. URL: http://journal.asu.ru/mmo/article/view/14445.
Section
Вопросы теории и методологии управления организацией
References
Маркетинг в отраслях и сферах деятельности : учебник / под ред. В. А. Алексунина. М. : Дашков и К., 2012. 714 с. [Aleksunin V. A. (Ed.). Marketing in industries and spheres of activity: Textbook Moscow: Dashkov i K., 2012. 714 р. (In Russ.)].
Барбер Д. Сетевой маркетинг: руководство для начинающих. М. : Фаир-Пресс, 2009. 192 с. [Barber D. Network Marketing: A Beginner's Guide. Moscow: Fair-Press, 2009. 192 p. (In Russ.)].
Голубков Е. П. Маркетинг как концепция рыночного управления // Маркетинг в России и за рубежом. 2000. № 1 [Golubkov E. P. Marketing as a concept of market management. Marketing v Rossii i za rubezhom =Marketing in Russia and abroad, 2000;1 (In Russ.)].
Койкова Т. Л. Экономическое содержание понятия «Ассортиментная политика» // Концепт. 2016. № 9 [Koikova T. L. The economic content of the concept of «Assortment policy». Koncept = Concept, 2016;9
(In Russ.)].
Колотушкин А. В. Развитие сетевого маркетинга как системы распространения товаров // Сервис plus. 2007. № 4. С. 122–137 [Kolotushkin A. V. Development of network marketing as a system of goods distribution. Servis plus = Service plus, 2007;4:122–137 (In Russ.)]
Мельникова В. А., Агалакова О. С. Формирование ассортимента товаров на предприятии торговли // Вектор экономики. 2021. № 5 [Melnikova V. A., Agalakova, O. S. Formation of goods assortment at the trade enterprise. Vektor ekonomiki = Vector of Economics. 2021;5 (In Russ.)].
Милов С. Н., Милов А. С. Исследование проблем управления ассортиментом и товарными запасами в торговых сетях // Вестник РЭА им. Г. В. Плеханова. 2019. № 5 (107) [Milov S. N., Milov A. S. Study of the problems of assortment and inventory management in retail chains. Vestnik REA im. G. V. Plekhanova = Bulletin of the Plekhanov Russian Academy of Economics. 2019;5 (107) (In Russ.)].
Одинцов С. Правовое регулирование деятельности дистрибьютора в сфере многоуровневого (сетевого) маркетинга. М. : БИНОМ, 1999. 313 с. [Odintsov S. Legal regulation of distributor's activity in the sphere of multilevel (network) marketing. Moscow: BINOM, 1999. 313 р. (In Russ.)].
Саттарова И. В., Луканова Е. А. Формирование ассортиментной политики предприятия // Скиф. Вопросы студенческой науки. 2022. № 3 (67). С. 169–177 [Sattarova, I. V.; Lukanova, E. A. Formation of the
assortment policy of the enterprise. Skif. Voprosy studencheskoj nauki = Skif. Questions of student science. 2022;3 (67):169–177 (In Russ.)].
Смирнова Л. И., Карпенко И. С., Третьякова В. В. Современные подходы планирования ассортиментной политики // Естественно-гуманитарные исследования. 2022. № 40 (2). С. 263–268 [Smirnova L. I., Karpenko I. S., Tretyakova V. V. Modern approaches to planning assortment policy. Estestvenno-gumanitarnye issledovaniya = Natural-humanitarian research. 2022;40 (2):263–268 (In Russ.)].
Григорьева М. В. Сетевые технологии в экономике прямых продаж и их автоматизация // Доклады Томского государственного университета систем управления и радиоэлектроники. 2011. № 1 (23). С. 131–135. [Grigorieva M. V. Network technologies in the economy of direct sales and their automation. Doklady Tomskogo gosudarstvennogo universiteta sistem upravleniya i radioelektroniki = Reports of the Tomsk State University of Control Systems and Radioelectronics. 2011;1 (23):131–135. (In Russ.)]
Барбер Д. Сетевой маркетинг: руководство для начинающих. М. : Фаир-Пресс, 2009. 192 с. [Barber D. Network Marketing: A Beginner's Guide. Moscow: Fair-Press, 2009. 192 p. (In Russ.)].
Голубков Е. П. Маркетинг как концепция рыночного управления // Маркетинг в России и за рубежом. 2000. № 1 [Golubkov E. P. Marketing as a concept of market management. Marketing v Rossii i za rubezhom =Marketing in Russia and abroad, 2000;1 (In Russ.)].
Койкова Т. Л. Экономическое содержание понятия «Ассортиментная политика» // Концепт. 2016. № 9 [Koikova T. L. The economic content of the concept of «Assortment policy». Koncept = Concept, 2016;9
(In Russ.)].
Колотушкин А. В. Развитие сетевого маркетинга как системы распространения товаров // Сервис plus. 2007. № 4. С. 122–137 [Kolotushkin A. V. Development of network marketing as a system of goods distribution. Servis plus = Service plus, 2007;4:122–137 (In Russ.)]
Мельникова В. А., Агалакова О. С. Формирование ассортимента товаров на предприятии торговли // Вектор экономики. 2021. № 5 [Melnikova V. A., Agalakova, O. S. Formation of goods assortment at the trade enterprise. Vektor ekonomiki = Vector of Economics. 2021;5 (In Russ.)].
Милов С. Н., Милов А. С. Исследование проблем управления ассортиментом и товарными запасами в торговых сетях // Вестник РЭА им. Г. В. Плеханова. 2019. № 5 (107) [Milov S. N., Milov A. S. Study of the problems of assortment and inventory management in retail chains. Vestnik REA im. G. V. Plekhanova = Bulletin of the Plekhanov Russian Academy of Economics. 2019;5 (107) (In Russ.)].
Одинцов С. Правовое регулирование деятельности дистрибьютора в сфере многоуровневого (сетевого) маркетинга. М. : БИНОМ, 1999. 313 с. [Odintsov S. Legal regulation of distributor's activity in the sphere of multilevel (network) marketing. Moscow: BINOM, 1999. 313 р. (In Russ.)].
Саттарова И. В., Луканова Е. А. Формирование ассортиментной политики предприятия // Скиф. Вопросы студенческой науки. 2022. № 3 (67). С. 169–177 [Sattarova, I. V.; Lukanova, E. A. Formation of the
assortment policy of the enterprise. Skif. Voprosy studencheskoj nauki = Skif. Questions of student science. 2022;3 (67):169–177 (In Russ.)].
Смирнова Л. И., Карпенко И. С., Третьякова В. В. Современные подходы планирования ассортиментной политики // Естественно-гуманитарные исследования. 2022. № 40 (2). С. 263–268 [Smirnova L. I., Karpenko I. S., Tretyakova V. V. Modern approaches to planning assortment policy. Estestvenno-gumanitarnye issledovaniya = Natural-humanitarian research. 2022;40 (2):263–268 (In Russ.)].
Григорьева М. В. Сетевые технологии в экономике прямых продаж и их автоматизация // Доклады Томского государственного университета систем управления и радиоэлектроники. 2011. № 1 (23). С. 131–135. [Grigorieva M. V. Network technologies in the economy of direct sales and their automation. Doklady Tomskogo gosudarstvennogo universiteta sistem upravleniya i radioelektroniki = Reports of the Tomsk State University of Control Systems and Radioelectronics. 2011;1 (23):131–135. (In Russ.)]