INTERNET TECHNOLOGY IN PROMOTION OF ORGANIZATION SERVICES УДК 339.138:338.012; JEL M31, M5, L82

Main Article Content

Yulia N. Nazarkina Email: y_nazarkina@bk.ru

Abstract

The article discusses the features of the process of selection, justification and application of Internet technologies in promoting services, taking into account such factors as the organization's field of activity, the specifics of the service as an object of promotion. The object of the study was a dental company. The author analyzed the specifics of dental services as an object of promotion, presented the main Internet technologies for promoting services, substantiated the criteria that an organization's website must meet, formulated requirements for the content and form of presenting information about services in order to effectively promote them.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Nazarkina Y. N. INTERNET TECHNOLOGY IN PROMOTION OF ORGANIZATION SERVICES // Управление современной организацией: опыт, проблемы и перспективы, 2023. Vol. 18, № 2. P. 21-30. URL: http://journal.asu.ru/mmo/article/view/14666.
Section
Технологические и отраслевые аспекты управления организацией
Author Biography

Yulia N. Nazarkina, Altai State University

Associate Professor, Department of Management, Business Organization and Innovation, Altai State University, Russia, Barnaul

References

Андрюк П. В., Романович В. К. Особенности применения маркетинговых инструментов в продвижении услуг // Экономика и бизнес: теория и практика. 2021. № 1–1. С. 16–19 [Andryuk P. V., Romanovich V. K. Features of the use of marketing tools in the promotion of services. Ekonomika i biznes: teoriya i praktika = Economics and business: theory and practice. 2021;1–1:16–19 (In Russ.)].
Боровиков Л. С., Петрова О. А. Сайт медицинского учреждения как коммуникационный инструмент // Актуальные проблемы авиации и космонавтики. 2015. № 11. С. 631–632 [Borovikov L. S., Petrova O. A. Website
of a medical institution as a communication tool. Aktual'nye problemy aviacii i kosmonavtiki = Current problems of aviation and astronautics. 2015;11:631–632 (In Russ.)].
Загудайлова Д. А. Сущность понятия «услуга» и ее классификация // Экономика и социум. 2015. № 3–1. С. 580–583 [Zagudailova D. A. The essence of the concept of “service” and its classification. Ekonomika i socium = Economy and Society. 2015;3–1:580–583 (In Russ.)].
Котлер Ф., Келлер К. Л. Маркетинг менеджмент. СПб. : Питер, 2018. 848 с. [Kotler F., Keller K. L. Marketing management. St. Petersburg : Piter, 2018. 848 p. (In Russ.)].
Минеев А. Н. Исследования рынка платных медицинских услуг и имиджа медицинской организации // УЭкС. 2017. № 6 [Mineev A. N. Research of the market of paid medical services and the image of a medical organization. UEКS = UECS. 2017;6 (In Russ.)].
Никифорова Т. С. Методология продвижения услуги // Теория и практика современной науки. 2019. № 8. С. 48–50 [Nikiforova T. S. Methodology for promoting services. Teoriya i praktika sovremennoj nauki = Theory and practice of modern science. 2019;8:48–50 (In Russ.)].
Никулина Ю. Н., Дмитриева А. О. Инновационные инструменты продвижения услуг медицинской организации // Инновационные аспекты развития науки и техники. 2021. № 7. С. 130–135 [Nikulina Yu. N., Dmitrieva A. O. Innovative tools for promoting the services of a medical organization. Innovacionnye aspekty
razvitiya nauki i tekhniki = Innovative aspects of the development of science and technology. 2021;7:130–135 (In Russ.)].
Полухин Н. В., Эккерт Н. В., Козлов В. В. Информационные предпочтения пациентов в контексте коммуникации на веб-сайтах медицинских организаций // Siberian Journal of Life Sciences and Agriculture. 2021. № 5. С. 226–246 [Polukhin N. V., Eckert N. V., Kozlov V. V. Information preferences of patients in the
context of communication on the websites of medical organizations. Siberian Journal of Life Sciences and Agriculture. 2021;5:226–246. (In Russ.)].
Рыков Е. А., Кадина А. П. SMM и социальные сети: влияние на экономику и продвижение бизнеса // Экономика и бизнес: теория и практика. 2022. № 11–2. С. 127–129 [Rykov E. A., Kadina A. P. SMM and social networks: influence on the economy and business promotion. Ekonomika i biznes: teoriya i praktika
= Economics and business: theory and practice. 2022;11–2:127–129 (In Russ.)].