FEATURES OF MARKETING ACTIVITY AND PERSONNEL MANAGEMENT IN THE ENTERTAINMENT INDUSTRY OF THE CITY OF BARNAUL УДК 339.138:338.012; JEL M31, M5, L82

Main Article Content

Chernyshova Natalya Yu. Email: nalka_2000@mail.ru
Irina Yu. Anufrieva Email: anufrieva_irina@mail.ru

Abstract

The article discusses the features and problems of management of profile, marketing activities and personnel of the leading organizations of the entertainment industry of Barnaul. The concept of the term “service”, “entertainment industry” is clarified, the type of marketing for the entertainment industry is defined - marketing of the service sector, its goals and features. A comparative analysis of competitiveness, marketing activities and personnel management in organizations for entertainment events in Barnaul was carried out. Modern problems are identified and recommendations for their solution are given.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Natalya Yu. C., Anufrieva I. Y. FEATURES OF MARKETING ACTIVITY AND PERSONNEL MANAGEMENT IN THE ENTERTAINMENT INDUSTRY OF THE CITY OF BARNAUL // Управление современной организацией: опыт, проблемы и перспективы, 2023. Vol. 18, № 2. P. 31-39. URL: http://journal.asu.ru/mmo/article/view/14667.
Section
Технологические и отраслевые аспекты управления организацией
Author Biographies

Chernyshova Natalya Yu., IP Chernyshova N. Yu.

Master of the Altai State University, director IP Chernyshova N. Yu., Russia, Barnaul

Irina Yu. Anufrieva, Altai State University

Cand. Sci. (Economics), Associate Professor of the Department of Management, Business Organization and Innovation of Altai State University, Barnaul, Russia

References

Белобородова А. Л., Шарафутдинова Н. С. Маркетинг в отраслях и сферах деятельности. Казань, 2018. 233 c. [Beloborodova A. L., Sharafutdinova N. S. Marketing in industries and spheres of activity. Kazan, 2018. 233 p.
(In Russ.)].
Диянова С. Н., Штезель А. Э. Маркетинг сферы услуг. М. : Инфра-М, 2012. 192 с. [Diyanova S. N., Shtezel A. E. Marketing of the service sector. Moscow : Infra-M, 2012. 192 p. (In Russ.)].
Елисеева Ю. А., Антонова И. М. Оценка экономического потенциала и конкурентоспособности предприятий индустрии развлечений // Петербургский экономический журнал. 2016. № 4. С. 62–67 [Eliseeva Yu. A., Antonova I. M. Assessment of the economic potential and competitiveness of entertainment industry enterprises. Peterburgskij ekonomicheskij zhurnal = Petersburg Economic Journal. 2016;46:62–67 (In Russ.)].
Камалов А. В. Тенденции и проблемы развития индустрии развлечений в России // The Scientific Heritage. 2021. № 58. С. 25–26 [Kamalov A. V. Trends and problems in the development of the entertainment industry in Russia. The Scientific Heritage. 2021;58:25–26 (In Russ.)].
Костромитин П. А. Индустрия развлечений как экономическая отрасль // Инновации и инвестиции. 2018. № 7. С. 111–113 [Kostromitin P. A. The entertainment industry as an economic sector. Innovacii i investicii = Innovations and investments. 2018;7:111–113 (In Russ.)].
Котлер Ф., Боуэн Д. Т., Мейкенз Д. Маркетинг. Гостеприимство. Туризм. М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2015. 1071 с. [Kotler F., Bowen D. T. Makens D. Marketing. Hospitality. Tourism. Moscow : YuNITY-DANA, 2015. 1071 p. (In Russ.)].
Ожегов С. И., Шведова Н. Ю. Толковый словарь русского языка. М., 1997. 944 с. [Ozhegov S. I., Shvedova N. Yu. Explanatory dictionary of the Russian language. Moscow, 1997. 944 p. (In Russ.)].
Путинцева А. Э. PR в продвижении услуг индустрии развлечений // Вестник науки и образования. 2018.
Т. 1, № 3 С. 15–21 [Putintseva A. E. PR in promoting services in the entertainment industry. Vestnik nauki i obrazovaniya = Bulletin of Science and Education. 2018;1 (3):15–21 (In Russ.)].
Синяева И. М. Маркетинг. М. : ИНФРА-М, 2011. 384 с. [Sinyaeva I. M. Marketing. Moscow : INFRA-M, 2011. 384 p. (In Russ.)].
Смирнов К. А., Никитина Т. Е. Маркетинг на предприятиях и в корпорациях: теория и практика. М. : Инфра-М, 2012. 166 с. [Smirnov K. A., Nikitina T. E. Marketing at enterprises and corporations: theory and practice. Moscow : Infra-M, 2012. 166 p. (In Russ.)].
Стальная В. А. Индустрия развлечений: понятие и основные категории // Практический маркетинг. 2008. № 9. С. 13–16 [Stal'naya V. A. Entertainment industry: concept and main categories. Prakticheskij marketing = Practical marketing. 2008;9:13–16. (In Russ.)].
Сысолятин А. В., Бурцева Т. А., Никонова Н. В. Стратегическое планирование деятельности мясоперерабатывающих предприятий АПК. Киров: Вятская ГСХА, 2011. 180 с. [Sysolyatin A. V., Burtseva T. A., Nikonova N. V. Strategic planning of the activities of meat processing enterprises of the agro-industrial complex: Kirov : Vyatskaya GSKhA, 2011. 180 p. (In Russ.)].
Тультаев Т. А. Маркетинг услуг. М. : Инфра-М, 2012. 208 с. [Tultaev T. A. Marketing of services. Moscow : Infra-M, 2012. 208 p. (In Russ.)].
Шпырня О. В., Еремина Е. А., Коренева М. В. Особенности продвижения услуг предприятий индустрии развлечений // Научный вестник Южного института менеджмента. 2020. № 1. С. 83–87 [Shpyrnya O. V., Eremina E. A., Koreneva M. V. Features of promoting services of entertainment industry enterprises. Nauchnyj
vestnik Yuzhnogo instituta menedzhmenta = Scientific Bulletin of the Southern Institute of Management. 2020;1: 83–87 (In Russ.)].
Ярошенко Н. Н. Индустрия развлечений в пространстве современных культурных практик. Mezhdunarodnyj zhurnal issledovanij kul'tury = Международный журнал исследований культуры. 2017. № 1. С. 112–
122 [Yaroshenko N. N. The entertainment industry in the space of modern cultural practices. International Journal of Cultural Research. 2017;1:112–122 (In Russ.)].