STRATEGY FOR ENTERING THE VK PLAY CLOUD PRODUCT INTO THE CIS MARKETS IN AN UNSTABLE RUSSIAN ECONOMY JEL: М 31 УДК:338.2

Main Article Content

Марина Михайловна Бутакова Email: marina.butakova.59@mail.ru
Ilya K Kolomeets Email: douk771@gmail.com

Abstract

In an unstable economy, strategic management and planning are of particular importance, at the same time, their development turns out to be quite problematic. In this study, an attempt is made to substantiate the directions for improving VK Play Cloud's competitive strategy in the CIS market in an unstable economy. Based on the methods of strategic analysis, the competitiveness of VK Play Cloud in the CIS market is studied, a problem field is compiled, and recommendations are proposed to strengthen the company's position.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Бутакова М. М., Kolomeets I. K. STRATEGY FOR ENTERING THE VK PLAY CLOUD PRODUCT INTO THE CIS MARKETS IN AN UNSTABLE RUSSIAN ECONOMY // Управление современной организацией: опыт, проблемы и перспективы, 2024. Vol. 19, № 1. P. 21-28. URL: http://journal.asu.ru/mmo/article/view/15839.
Section
Методы и инструменты стратегического управления организацией
Author Biographies

Марина Михайловна Бутакова, Altai State University

PhD in Economics, Associate Professor, Department of Management, Business Organization and Innovation, Altai State University, Barnaul, Russia

Ilya K Kolomeets, VK Play

Head of the VK Play development team, Barnaul, Russia

References

Габибова М.Ш. Пути повышения конкурентоспособности предприятия // Актуальные вопросы экономики иуправления: материалы III Междунар. науч. конф. (Москва, июнь 2015 г.). М.: Буки-Веди, 2017. С. 85–87 [Gabibova M.Sh. Ways to increase the competitiveness of an enterprise. In: Current issues of economics and management: materials of the III international. scientific conf. (Moscow, June 2015). Moscow: BukiVedi, 2017. P. 85–87 (In Russ.)].
Зуб А.Т. Стратегический менеджмент: учебник и практикум для академического бакалавриата. 4-е изд., перераб. и доп. М. : Юрайт, 2017. 375 с. [Zub A.T. Strategic management: textbook and workshop for academic undergraduates. 4th ed., revised. and additional Moscow: Yurajt, 2017. 375 p. (In Russ.)].
Иванишина В.А.Анализ модели пяти сил Портера и ее применение в современной экономической ситуации// Проблемы современной экономики: материалы V Междунар. науч. конф. (Самара, август 2016 г.). Самара: АСГАРД, С. 9–12. [Ivanishina, V.A. Analysis of Porter's five forces model and its application in the modern economic situation. In: Problems of modern economics: materials of the V International. scientific conf. (Samara, August 2016). Samara: ASGARD, 2016. Pр. 9–12 (In Russ.)].
Казакова Н.А. Современный стратегический анализ: учебник и практикум для магистратуры. 2-е изд., перераб. и доп. М. : Юрайт, 2019. 386 с. [Kazakova N.A. Modern strategic analysis: textbook and workshop for master's degree. 2nd ed., revised. and additional. Moscow: Yurajt, 2019. 386 p. (In Russ.)].
Квасникова В.В., Жучкевич О.Н. Конкурентоспособность товаров и организаций: практикум. М. : Инфра-М, 2018. 192 c. [Kvasnikova V.V., Zhuchkevich O.N. Competitiveness of goods and organizations. Workshop. M.: Infra-M, 2018. 192 p. (In Russ.)].
Коллинз Дж., Поррас Дж. Построенные навечно. Формирование видения компании. СПб. : Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, 2004. 350 с. [Collins J., Porras, J. Built to Last. Formation of the company's vision. St. Petersburg: Stockholm School of Economics in St. Petersburg, 2004. 350 p. (In Russ.)].
Мардас А.Н., Гуляева О.А., Кадиев И.Г. Экономический анализ: учебник и практикум для академического бакалавриата. 2-е изд., испр. и доп. М.: Юрайт, 2019. 176 с. [MardasA.N., GulyaevaO.A., Kadiev I.G.Economic analysis: textbook and workshop for academic undergraduates. 2nd ed., rev. and additional. Moscow: Yurajt, 2019. 176 p. (In Russ.)].
Намыслова У.Д. Способы оценки и анализа конкурентоспособности предприятий // Экономические науки.
2019. №4. С. 39 [Namyslova U.D. Methods for assessing and analyzing the competitiveness of enterprises. Ekonomicheskie nauki = Economic Sciences, 2019;4:39. (In Russ.)].
Павленко Н.С., Рущицкая О.А. Показатели конкурентоспособности // Аграрное образование и наука. 2017. №1. С. 58 [Pavlenko N.S., Rushchitskaya O.A. Competitiveness indicators. Agrarnoe obrazovanie i nauka = Agricultural education and science, 2017;1:58 (In Russ.)].
Подгорнов В.В.SWOT-анализ как инструмент управления интегрированной экономической системой// Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 5: Экономика. 2012. №4 [PodgornovV.V.SWOT analysis as a tool for managing an integrated economic system. Vestnik Adygejskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriya 5: Ekonomika = Bulletin of the Adygea State University. Episode 5: Economics, 2012; 4 (In Russ)].
Портер М. Конкурентное преимущество: как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость. 2-е изд. М. : Альпина Бизнес Букс, 2006. 715 с. [Porter M. Competitive advantage: how to achieve high results and ensure its sustainability. 2nd ed. Moscow: Alpina Business Books, 2006. 715 p. (In Russ.)].
Ломаченко Т.И. Анализ структуры цифровой трансформации экономики в современных реалиях // Экономические системы. 2021. Т. 14, №1. С. 40–47 [Lomachenko T.I. Analysis of the structure of digital transformation of the economy in modern realities. Ekonomicheskie sistemy = Economic systems, 2021;14 (1):40–47 (In Russ.)]. DOI 10.29030/2309–2076–2021–14–1–40–47
Молчанова С.М., Лосева О.С. Цифровые бизнес-стратегии компании // Экономика и управление: проблемы, решения. 2023. Т. 3, №2. С. 24–29 [Molchanova S.M., Loseva O.S. Digital business strategies of the company. Ekonomika i upravlenie: problemy, resheniya = Economics and management: problems, solutions, 2023;3 (2):24–29 (In Russ.)]. DOI 10.36871/ek. up. p. r. 2023.02.03.004