TECHNOLOGY OF SAND TREATMENT AS A METHOD FOR INTEGRATING CHILDREN AND ADOLESCENTS IN SOCIALLY DANGEROUS SITUATION
Main Article Content
Abstract
Currently, sand therapy is becoming increasingly popular, because it has great potential in social rehabilitation, correction and integration when working with different categories of the population. This article discusses the possibilities of sand therapy when working with children and adolescents who are in a socially dangerous position. The article reveals the main functions of sand therapy and identifies the main features of work with juvenile offenders. The experience of using this technology with children in the Integrated Center for Social Services of the population is analyzed.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
[1]
Durmanova, T.Y. 2019. TECHNOLOGY OF SAND TREATMENT AS A METHOD FOR INTEGRATING CHILDREN AND ADOLESCENTS IN SOCIALLY DANGEROUS SITUATION. Social Integration and Development of Ethnic Cultures in the Eurasian Space. 2, 8 (Nov. 2019), 335-340.
Section
YOUTH RESEARCH ON SOCIAL ISSUES OF CONTEMPORARY SOCIETY OF
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
References
1. Грабенко, Т.М. Коррекционные, развивающие и адаптирующие игры/ Т.М. Грабенко, Т.Д. Зинкевич-Евстигнеева. — Издательство: ДЕТСТВО- ПРЕСС, 2004. — 64 с.
2. Киселева, М.В. Арт-терапия в практической психологии и социальной работе / М.В. Киселева. – Речь, 2007. – 336 с.
3. Комисарова, Т.А. Арт-педагогика и арт-терапия в специальном образовании / Т.А. Комисарова. - М.: Академия, 2001. - 248 с.
4. Макартычева, Г.И. Коррекция девиантного поведения. Тренинги для подростков и их родителей / Г.И. Макартычева. – СПб.: Изд-во «Речь», 2007. – З68 с.
5. Науменко, Ю. Профилактика стрессов и укрепление эмоционального здоровья подростков / Ю. Науменко // Воспитательная работа в школе. – 2006. – №3. – с. 100- 117.
6. Сапожникова, О.Б. Игры с песком для обучения пересказу детей 5-7 лет. Методические рекомендации / О.Б. Сапожникова, Е.В. Гарнова. – М.: ТЦ Сфера, 2017. – 63 с.
7. Сапожникова, О.Б. Песочная терапия в развитии дошкольников / О.Б. Сапожникова, Е.В. Гарнова. – М.: ТЦ Сфера, 2017. – 64 с.
8. Холостова, Е.И. Социальная работа с дезадаптированными детьми / Е.И. Холостова. - М.: Дашков и К, 2008. - 280 с.
2. Киселева, М.В. Арт-терапия в практической психологии и социальной работе / М.В. Киселева. – Речь, 2007. – 336 с.
3. Комисарова, Т.А. Арт-педагогика и арт-терапия в специальном образовании / Т.А. Комисарова. - М.: Академия, 2001. - 248 с.
4. Макартычева, Г.И. Коррекция девиантного поведения. Тренинги для подростков и их родителей / Г.И. Макартычева. – СПб.: Изд-во «Речь», 2007. – З68 с.
5. Науменко, Ю. Профилактика стрессов и укрепление эмоционального здоровья подростков / Ю. Науменко // Воспитательная работа в школе. – 2006. – №3. – с. 100- 117.
6. Сапожникова, О.Б. Игры с песком для обучения пересказу детей 5-7 лет. Методические рекомендации / О.Б. Сапожникова, Е.В. Гарнова. – М.: ТЦ Сфера, 2017. – 63 с.
7. Сапожникова, О.Б. Песочная терапия в развитии дошкольников / О.Б. Сапожникова, Е.В. Гарнова. – М.: ТЦ Сфера, 2017. – 64 с.
8. Холостова, Е.И. Социальная работа с дезадаптированными детьми / Е.И. Холостова. - М.: Дашков и К, 2008. - 280 с.