Expertise of the advertising product as a means of social security

Main Article Content

А. В. Ковалева

Abstract

The article substantiates the necessity of expert evaluation of the quality of an advertising product in order to ensure the social security of a society, the characteristics of social security are determined. The influence of advertising as a social institution on the formation of values and behavioral attitudes of members of the society is analyzed, risks are identified in the implementation of advertising influence and its consequences are described. Expertise of the advertising product is considered as one of the means of minimization or neutralization of these consequences. Characterized by such areas of expert evaluation of the advertising product, as legal, sociological, psychological, linguistic, ethical.

Article Details

How to Cite
Ковалева, А. В. (2018). Expertise of the advertising product as a means of social security. Society and Security Insights, 1(1), 65-72. https://doi.org/10.14258/ssi(2018)1-05
Section
HISTORICAL ASPECTS OF SECURITY

References

Акопьянц А.С. Этическая культура рекламы. Идеи и идеалы, 2012, №1, 122-130.

Аниськина Н.В. Ценностная картина мира потребителя современной рекламы. Медиаскоп. Электронный научный журнал, 2015, 1, URL: http://www.mediascope.ru/taxonomy/term/589

Волгин Н.А. Социальная политика. М.: Экзамен, 2002.

Зухумов З.А. Реклама в структуре ценностей в информационном обществе. Современные наукоемкие технологии, 2007, No. 2, 34-38, URL: https://top-technologies.ru/ru/article/view?id=24118 (дата обращения: 19.11.2017)

Кошетарова Л.Н. Проблемы гуманитарной экспертизы в сфере рекламы. Альманах теоретических и прикладных исследований рекламы, 2015, No. 1, 48-55.

Курбацкая Т.Б. Социальная реклама: анализ психологической безопасности. СПЖ, 2007, No. 26, URL: http://cyberleninka.ru/article/n/sotsialnaya-reklama-analizpsihologicheskoy-bezopasnosti

Лихобабин М.Ю. Оценка этической корректности рекламы как важнейшей формы социальной коммуникации. В кн.: Теория и практика коммуникации: сборник научных трудов Российской коммуникативной ассоциации, вып. 2 (под общ. Ред.И.Н. Розиной). Ростов/н-Д: ИУБиП, 2004. C. 94-102.

Пронина Е.Е. Психологическая экспертиза рекламы. Теория и методика психотехнического анализа рекламы. М.: РИП-холдинг, 2000.

Савельева О. Социология рекламного воздействия. М.: РИП-холдинг, 2006.

О Рекламе: Федеральный закон от 13.03.2006 № 38-ФЗ (ред. от 29.07.2017) URL: www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_58968/