DEVELOPMENT OF AN EDUCATIONAL ORGANIZATION IN A COMPETITIVE ENVIRONMENT УДК: 338.2 JEL: O. 032
Main Article Content
Abstract
The article presents the features of the application of competitiveness assessment tools to form thedevelopment vector of an educational organization in a competitive environment. The main tools for assessingthe competitiveness of an organization and its effectiveness are defined, an assessment of the competitiveness ofMIEMIS (International Institute of Economics, Management and Information Systems of the AltSU) is carried out,and methodological recommendations are proposed to improve competitiveness in the educational services market.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Elena D. Z. DEVELOPMENT OF AN EDUCATIONAL ORGANIZATION IN A COMPETITIVE ENVIRONMENT // Управление современной организацией: опыт, проблемы и перспективы, 2024. Vol. 20, № 2. P. 5-13. URL: https://journal.asu.ru/mmo/article/view/16527.
Section
Технологические и отраслевые аспекты управления организацией
References
Бовыкин В. И. Новый менеджмент: управление предприятием на уровне высших стандартов; теория и прак-
тика эффективного управления. М.: Экономика, 2021. 482 с. [Bovykin V. I. New management: enterprise
management at the level of the highest standards; theory and practice of effective management. Moscow:
Economica, 2021. 482 p. (In Russ.)].
Грошев И. В., Юрьев В. М. Вуз как объект брендинга // Высшее образование в России. 2023. № 1. С. 23–29
[Groshev I. V., Yuryev V. M. University as an object of branding. Vysshee obrazovanie v Rossii = Higher education
in Russia, 2023;1:23–29. (In Russ.)].
Конкурентоспособность и конкурентоспособные преимущества вуза // Проблемы современной экономики.
2022. № 4 [Competitiveness and competitive advantages of the University. Problemy sovremennoj ekonomiki
= Problems of the modern economy, 2022;4 (In Russ.)].
Лазаренко А. А. Методы оценки конкурентоспособности // Молодой ученый. 2014. № 1. С. 374–377
[Lazarenko A. A. Methods for assessing competitiveness. Molodoj uchenyj = Young scientist, 2014;1:374–
377. (In Russ.)].
Минцберг Г. Школа стратегий. СПб.: Питер, 2023. 402 с. [Mintzberg G. School of strategies. St. Petersburg: Piter,
2023. 402 p. (In Russ.)].
Панкрухин А. П. Маркетинг образовательных услуг // Маркетинг в России и за рубежом. 2020. № 7–8. С.
79–85. [Pankrukhin A. P. Marketing of educational services. Marketing v Rossii i za rubezhom = Marketing
in Russia and abroad, 2020;7–8:79–85. (In Russ.)].
Рындина Т. И., Захарова Л. Н. Инструменты оценки конкурентоспособности // Экономика и бизнес: теория
и практика. 2020. № 2–2. [Ryndina T. I., Zakharova L. N. Competitiveness assessment tools. Ekonomika i
biznes: teoriya i praktika = Economy and business: theory and practice, 2020;2–2 (In Russ.)].
Селюков М. В., Шалыгина Н. П. Бренд-технологии в системе управления высшим учебным заведением // Со-
временные проблемы науки и образования. 2022. № 5 [Selyukov M. V., Shalygina N. P. Brand technologies
in the management system of a higher educational institution. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniya
= Modern problems of science and education 2022;5 (In Russ.)].
Сухарев П. Н., Григоренко А. С. Метод SWOT-анализа: его преимущества и недостатки // Экономические
науки. Маркетинг и менеджмент. 2020. № 6. С. 25–28 [Sukharev P. N., Grigorenko A. S. SWOT analysis
method: its advantages and disadvantages. Ekonomicheskie nauki. Marketing i menedzhment = Economic
sciences. Marketing and management, 2020;6:25–28 (In Russ.)].
Фудина Е. В. Инструменты и методы оценки конкурентоспособности организации // Московский эконо-
мический журнал. 2019. № 12. [Fudina E. V. Tools and methods for assessing the competitiveness of an
organization. Moskovskij ekonomicheskij zhurnal = Moscow Economic Journal, 2019;12. (In Russ.)].
тика эффективного управления. М.: Экономика, 2021. 482 с. [Bovykin V. I. New management: enterprise
management at the level of the highest standards; theory and practice of effective management. Moscow:
Economica, 2021. 482 p. (In Russ.)].
Грошев И. В., Юрьев В. М. Вуз как объект брендинга // Высшее образование в России. 2023. № 1. С. 23–29
[Groshev I. V., Yuryev V. M. University as an object of branding. Vysshee obrazovanie v Rossii = Higher education
in Russia, 2023;1:23–29. (In Russ.)].
Конкурентоспособность и конкурентоспособные преимущества вуза // Проблемы современной экономики.
2022. № 4 [Competitiveness and competitive advantages of the University. Problemy sovremennoj ekonomiki
= Problems of the modern economy, 2022;4 (In Russ.)].
Лазаренко А. А. Методы оценки конкурентоспособности // Молодой ученый. 2014. № 1. С. 374–377
[Lazarenko A. A. Methods for assessing competitiveness. Molodoj uchenyj = Young scientist, 2014;1:374–
377. (In Russ.)].
Минцберг Г. Школа стратегий. СПб.: Питер, 2023. 402 с. [Mintzberg G. School of strategies. St. Petersburg: Piter,
2023. 402 p. (In Russ.)].
Панкрухин А. П. Маркетинг образовательных услуг // Маркетинг в России и за рубежом. 2020. № 7–8. С.
79–85. [Pankrukhin A. P. Marketing of educational services. Marketing v Rossii i za rubezhom = Marketing
in Russia and abroad, 2020;7–8:79–85. (In Russ.)].
Рындина Т. И., Захарова Л. Н. Инструменты оценки конкурентоспособности // Экономика и бизнес: теория
и практика. 2020. № 2–2. [Ryndina T. I., Zakharova L. N. Competitiveness assessment tools. Ekonomika i
biznes: teoriya i praktika = Economy and business: theory and practice, 2020;2–2 (In Russ.)].
Селюков М. В., Шалыгина Н. П. Бренд-технологии в системе управления высшим учебным заведением // Со-
временные проблемы науки и образования. 2022. № 5 [Selyukov M. V., Shalygina N. P. Brand technologies
in the management system of a higher educational institution. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniya
= Modern problems of science and education 2022;5 (In Russ.)].
Сухарев П. Н., Григоренко А. С. Метод SWOT-анализа: его преимущества и недостатки // Экономические
науки. Маркетинг и менеджмент. 2020. № 6. С. 25–28 [Sukharev P. N., Grigorenko A. S. SWOT analysis
method: its advantages and disadvantages. Ekonomicheskie nauki. Marketing i menedzhment = Economic
sciences. Marketing and management, 2020;6:25–28 (In Russ.)].
Фудина Е. В. Инструменты и методы оценки конкурентоспособности организации // Московский эконо-
мический журнал. 2019. № 12. [Fudina E. V. Tools and methods for assessing the competitiveness of an
organization. Moskovskij ekonomicheskij zhurnal = Moscow Economic Journal, 2019;12. (In Russ.)].