MULTIMEDIA INTERNET PUBLICATION «RBC» AND MODERN MEDIATEXT

УДК 80(075.8)

  • Marina A. Deminova Federal State Budgetary Educational Institution of Higher Education «Altai State University» Email: m.deminova@mail.ru
Keywords: media resource, media text, online publication, multimedia, interactivity

Abstract

Today information is becoming the main resource of social management. The process of media convergence allows you to integrate audio, video and text information into one published material. Traditionally acute, multifaceted problems are of significant scientific and practical interest. In the digital environment of the development of the media market, journalism is dynamic, as a result of which the speed of modern technologies is growing and requires constant adaptation of the journalist to new trends. How adequately the broadcast messages will be received depends on the form in which the news message is presented. The audience makes demands on the information consumed in accordance with the requirements of the modern media space. Internet users and readers of print media expect from news press services that the information of interest will be provided to them as quickly as possible and in the most informative form; in this regard, it is necessary to study the peculiarities of the work of a business media journalist.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Marina A. Deminova, Federal State Budgetary Educational Institution of Higher Education «Altai State University»

Candidate of Philological Sciences, Associate Professor, Associate Professor of the Federal State Budgetary Educational Institution of Higher Education «Altai State University», Russia, Barnaul

References

1. Вайрах Ю.Н., Желновакова М.Ф., Казорина А.В. Интернет-журналистика: учебное пособие. Иркутск: Изд-во Иркутского национального исследовательского технического университета, 2021. 98 с.
2. Захарченко Н.А., Карелова Т.В., Мещерякова Е.Ю. Постирония как феномен современной массовой коммуникации // Вестник Волжского университета имени В. Н. Татищева. 2022. Т. 1. № 4 (39). С. 114-122.
3. Кизякова А.М. Комментарий в социальной сети как способ вовлечения аудитории в интернет-коммуникацию (на примере информационного агентства РИА Новости) // Вестник Кабардино-Балкарского государственного университета: Журналистика. Образование. Словесность. 2021. Т. 1. № 3. C. 143-153.
4. Официальный сайт «РБК» [Электронный ресурс]. URL: https://www.rbc.ru/ (дата обращения: 24.09.2023).
5. Потапова Н.В. Характеристики гипотекста электронного новостного дискурса, обусловленные возрастом адресата и не зависящие от него: дис. ... канд. филол. наук. Кемерово, 2019. 255 с.
6. Шак Т.Ф. Сонатность как принцип построения композиции в медиатексте // Вестник Адыгейского государственного университета. 2010. № 1. С. 217-222.
7. Шамаев И.Н. Журналистика и социальные медиа в цифровую эпоху: опыт региональных СМИ Волгоградской области: дис. ... канд. филол. наук. Волгоград, 2019. 212 с.
МУЛЬТИМЕДИЙНОСТЬ ИНТЕРНЕТ-ИЗДАНИЯ «РБК» И СОВРЕМЕННЫЙ МЕДИАТЕКСТ
Published
2023-12-29
How to Cite
1. Deminova M. A. MULTIMEDIA INTERNET PUBLICATION «RBC» AND MODERN MEDIATEXT // CURRENT CULTURE, 2023. № 4. P. 1-9. URL: http://journal.asu.ru/cc/article/view/14571.
Section
Статьи