ИННОВАЦИИ В РОССИЙСКОМ ОБРАЗОВАНИИ: ФОРСАЙТ-ПРОЕКТ И АЛЬТЕРНАТИВНЫЕ ПОДХОДЫ
Abstract
В статье анализируются различные подходы к инновациям в российском образовании. Исследован форсайт-проект и иные альтернативные подходы. Авторы считают наиболее современной методологией подход на основе инновационной культуры.Downloads
Metrics
References
1. Инновации или камуфляж // Литературная газета. – 2016. – №1.
2. Греф, Г. Россия – проигравшая страна / Г. Греф // Ведомости. – 2016. – 15 янв.
3. Канарская, О.В. Инновационное обучение / О.В. Канарская. – М. : Лики России, 1997. – 415 с.
4. Там же. – С. 287.
5. Валицкая, А.П. Нравственно-эстетические универсалии культуры и гуманитарные технологии /
А.П. Валицкая // Вестник герценовского университета. – 2008. – №3. – С. 41–45.
6. Там же. – С. 43.
6. Там же. – С. 44.
8. Реттих, С.В. Социогуманитарные педагогические технологии / С.В. Реттих // Инновационные
образовательные технологии в высшей школе: теория и практика : коллективная монография / под ред. Т.Ф. Кряклиной. – Барнаул : Изд-во ААЭП, 2010. – С. 45–62.
9. Реттих, С.В. Инновационная культура как социокультурный ресурс развития общества : монография / С.В. Реттих. – Барнаул : Изд-во ААЭП, 2009. – 202 с.
10. Реттих, С.В. Переход на инновационные образовательные технологии / С.В. Реттих // Концепция и программа инновационного развития (перехода на компетентностно-ориентированное образование ААЭП в 2005–2008 гг.) : коллективная монография / Т.Ф. Кряклина, Л.И. Сазонова, Т.И. Березикова, С.В. Реттих. – Барнаул : Изд-во ААЭП, 2006. – 104 с.
11. Кряклина, Т.Ф. Концептуально-методологические новации в социокультурном исследовании / С.В. Реттих, Т.Ф. Кряклина // Мир науки, культуры, образования. – 2010. – №1. – С. 36–42.
12. Бордовский, В.А. Методы педагогических исследований инновационных процессов в школе и
вузе / В.А. Бордовский. – СПб. : [Б. и.], 2001. – 230 с.
Economics Profession Business is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at biological or scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Economics Profession Business (EPB) allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission to EPB) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).