THE ROLE OF PROFESSIONAL IMAGE AND PERSONAL BRAND IN CREATING THE VALUE PROPOSITION JEL: М31 УДК 338.4

Main Article Content

Oksana N. Pyatkova Email: pyatkovaon@mail.ru
Vladimir V. Ponomarenko Email: vladimir.pon.1987@mail.ru

Abstract

The article is devoted to the study of the role and content of a professional image and a personal brand in the formation of a value proposition and perception by buyers on the example of the real estate market. The features of the real estate market are highlighted, which will formulate the factors that determine the value orientations of property buyers, taking into account personal characteristics and uniqueness of offers. The reasons for the need to form a professional reputation of a specialist in the field of real estate are substantiated. The key components of the image and personal brand of the realtor are formulated

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pyatkova O. N., Ponomarenko V. V. THE ROLE OF PROFESSIONAL IMAGE AND PERSONAL BRAND IN CREATING THE VALUE PROPOSITION // Управление современной организацией: опыт, проблемы и перспективы, 2022. Vol. 16, № 2. P. 49-56. URL: http://journal.asu.ru/mmo/article/view/12435.
Section
Оценка бизнеса и консалтинг в управлении организацией
Author Biographies

Oksana N. Pyatkova, Altai State University

Candidate of Economic Sciences, Associate Professor of the Department of Management, Business Organization and Innovation, Altai State University, Russia, Barnaul

Vladimir V. Ponomarenko, Altai State University

undergraduate, Altai State University, Russia, Barnaul

References

Котлер Ф. Маркетинг менеджмент: экспресс-курс. СПб.: Питер, 2006. С. 11 [Kotler, F. (2006). Marketing management. Express course. St. Petersburg: Piter. Р. 11 (In Russ.)].
Кумар Н. Маркетинг как стратегия. М.: Претекст, 2009. С. 20 [Kumar, N. Marketing as a strategy. Moscow: Pretext, 2009. Р. 20 (In Russ.)].
Макиавелли Н. Государь // Избранные сочинения. М: Художественная литература, 1982. 503 c. [Machiavelli, N. Sovereign. In: Selected works. Moscow: Hudozhestvennaya literatura, 1982. 503 p. (In Russ.)].
Минина А.А. Исследование организационной культуры и ценностных ориентаций риелторов // Теория и практика сервиса: экономика, социальная сфера, технологии. 2014. №4 (22). C. 66–73. [Minina, A.A.Research of organizational culture and value orientations of realtors. Teoriya i praktika servisa: ekonomika, social'naya sfera, tekhnologii = Theory and practice of service: economics, social sphere, technologies. 2014;4 (22):66–73. (In Russ.)].
Нефедова И., Власова Е. Я и мой имидж. М.: ЭКСМО-Пресс, 1997. 208 с. [Nefedova, I., Vlasova, E. Me and my image. Moscow: EKSMO-Press, 1997. 208 p. (In Russ.)].
Панасюк А.Ю. Вам нужен имиджмейкер? М.: Дело, 2001, 312 с. [Panasyuk, A.Yu.Do you need an image maker?Moscow: Delo, 2001. 312 p. (In Russ.)].
Портер М. Конкурентное преимущество: Как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость. М.: Альпина Паблишер, 2016. 479 с. [Porter, M. Competitive advantage: How to achieve a high result and ensure its sustainability. Moscow: Alpina Publisher, 2016. 479 p. (In Russ.)].
Траут Дж., Ривкин С. Дифференцируйся или умирай. СПб.: Питер, 2018. С. 45 [Trout, J., Rivkin, S.Differentiate or die. St. Petersburg: Piter, 2018. Р. 45 (In Russ.)].
Утлик Э.П. Практическая психология имиджа. М.: Гос. ин-т управления, 1999. С. 5–17. [Utlik, E.P. Practical psychology of image. Moscow: Gos. in-t upravleniya, 1999. Pp. 5–17. (In Russ.)].
Фридман Дж., Ордуэй Н. Анализ и оценка приносящей доход недвижимости. М.: Дело, 1995. С. 5. [Friedman, J., Ordway, N. Analysis and valuation of income-generating real estate. Moscow: Delo, 1995. Р. 5 (In Russ.)].
Хакамада И. В предвкушении себя: От имиджа к стилю. М.: Альпина Паблишер, 2019. 238 с. [Khakamada, I. Anticipating Yourself: From Image to Style. Moscow: Alpina Publisher, 2019. 238 p. (In Russ.)].
Ягер Д.Имидж иэтикет делового человека. М.: Джон Уайли энд Санз, 1997. 128 с. [Yager, D.Image and etiquette of a business person. Moscow: John Wylie & Suns, 1997. 128 p. (In Russ.)].
Bolton R.N. Expanding business-to-business customer relationships: Modeling the customer's upgrade decision. Journal of Marketing. 2008;72 (1):46–64.
Monroe K.B. Pricing: Making Profitable Decisions. New York: McGraw-Hill, 1990. 502 р.
Reeves R. Reality in Advertising. Knopf, 1961. Pp. 46–48