ETHNOPEDAGOGICAL APPROACH TO MODERN EDUCATION OF THE YOUTH

Main Article Content

Natalya V. Vinitskaya Email: natigor007@yandex.ru
Elena P. Shabalina Email: shabalinaep@mail.ru

Abstract

In article regional approach to polycultural education is considered. The form of work with students on development and maintaining cultural values, ethnic traditions is described. The educational and educational process which is carried out in the museum realizes not only the information potential of museum objects, but realizes other functions of the museum.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
[1]
Vinitskaya, N.V. and Shabalina, E.P. 2019. ETHNOPEDAGOGICAL APPROACH TO MODERN EDUCATION OF THE YOUTH. Social Integration and Development of Ethnic Cultures in the Eurasian Space. 2, 8 (Nov. 2019), 154-158.
Section
ETHNOCULTURAL AND ETHNOCONFESSIONAL RELATIONS IN ASIAN BORDERLANDS

References

1. Агишина Т.И. Программа начального музейного образования «Мир музея». Елабуга, 1999. 80 с.
2. Кошаев В.Б. Вопросы формирования понятий в науке о народном искусстве. Ижевск: Изд-во Удм. ГУ, 1998. 76 с.
3. Виницкая Н.В, Шабалина Е.П. Эстетическое воспитание студентов средствами искусства // Мир науки, культуры, образования. 2013. № 1(38). С. 88-91.
4. Винницкая Н.В., Шабалина Е.П. Этнокультурные ценности как воспитательный потенциал молодежи // Мир науки, культуры, образования. 2013. № 2(39). С. 27-29.
5. Виницкая Н.В, Шабалина Е.П. Историко-культурное наследие как компонент туристско-рекреационного потенциала Алтайского края // Культурное наследие и устойчивое развитие туризма Материалы Международной научно-практической конференции. 2014. С. 44-52.
6. Духовно-нравственное воспитание: религиозно-этические ценности / Виницкая Н.В, Шабалина Е.П. учебно-методическое пособие. Бийск, 2015. 89 с.