INSTITUTE OF TOURISM IN THE GLOBAL CONSUMPTION SOCIETY

  • V.P. Shalaev Volga State Technological University Email: shalaevvp@Volgatech.net
Keywords: tourism as a social institution, globalization, consumption society, culture, civilization, man, university education, science, social development

Abstract

In the article from a critical position, an author's study of tourism asa new social institution of society of the era of global consumption was conducted.6The work consists of three main parts. In the first part, the author analyzed the phenomenon of globalization as a global consumption society created by global productive, trade and banking capital. From a critical point of view, the main social consequences of the influence of a global consumption society on the life of a modern person and society are considered. In the second part, from a critical point of view, themain destructive trends of the influence of the global consumption society on the development of modern university education and science were considered. The thirdpart of the article considers the social status of tourism in the global consumption society, its place in the system of sciences, education and professions as a new business.The main social functions of tourism in the consumption society have been introduced, their role and importance for the existence of modern man and the development of society have been described.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Шалаева С.Л., Шалаев В.П. Либеральная (псевдолиберальная) культура как фактор глобальной западофикации и глобального управления // SocioTime / Социальное время. – 2015. – № 2. – С. 112-122.

Шалаев В.П. Осторожно, мутация: человек и общество перед вызовами глобализации, западофикации и потребления: противоречия нарастают //SocioTime / Социальное время. – 2015. – № 3. – С. 48-57.

Шалаев В.П. Философское знание на переломе эпох в пространстве глобального капитализма: в поисках нового статуса // SocioTime / Социальное время. – 2016. – № 1 (5). – С. 31-50.

Шалаев В.П. Бифуркационный человек в глобальном обществе потребления // SocioTime / Социальное время. – 2016. – № 2 (6). – С. 71-81.16

Шалаев В.П. Глобализационное измерение национальной безопасности России в ХХ веке (критический анализ) // Societyand Security Insights. – 2020. – Т. 3. – № 1. – С. 58-68.

Шалаев В.П. Трансформация высшей школы в глобальном обществе потребления как проблема национальной безопасности и устойчивого развития// Вестник Алтайского государственного педагогического университета. – 2020. – № 4 (45). – С. 19-23.

Шалаев В.П. Синергетический образ университетской науки в условиях вызовов современности: между хаосом и порядком (опыт критического анализа) // SocioTime / Социальное время. – 2020. – № 2 (22). – С. 66-73.

Published
2021-12-24
How to Cite
Shalaev V. INSTITUTE OF TOURISM IN THE GLOBAL CONSUMPTION SOCIETY // Journal Science and Tourism: Interaction Strategies, 2021. Vol. 1, № 13. P. 5-16. URL: http://journal.asu.ru/st/article/view/10845.
Section
ТЕОРИЯ И МЕТОДОЛОГИЯ ТУРИЗМА