Tourism as a factor of social world and development societies and territories in central Asia (experience of philosophical analysis)

  • V. P. Shalaev Volga State University of Technology Email: evgeniproff07@ya.ru
Keywords: globalization, tourism, mass culture, tourism functions

Abstract

Tourism, being an integrative sphere of social activity, organizes the consumptionof various values by a person, thereby influencing the formation of their consciousnessand behavior. The article analyzes the social and economic role of modern tourism.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Зюляев Н. А. Туризм и экономическая безопасность // Socio Time / Социальное время. 2015. No 3. С. 48–57.

Шалаев В. П. Индустрия сервиса и туризма — модус глобального общества потребления // Вестник МГУС. 2008. No 2. С. 96–105.

Шалаев В. П. Туризм как новый социальный институт в глобальном обществе потребления // Туризм как фактор модернизации экономики и развития регионов. Йошкар-Ола, 2015. С. 9–27.

Шалаев В. П. Глобализация как западофикация и колонизация мира и эпилог западной оси ми-ровой истории // Socio Time / Социальное время. 2015. No 2. С. 50–59.

Шалаев В. П. Осторожно, мутация: человек и общество перед вызовами глобализации, запа-дофикации и потребления: противоречия нарастают // Socio Time / Социальное время. 2015. No 3. С. 48–57.

Published
2019-06-28
How to Cite
Shalaev V. P. Tourism as a factor of social world and development societies and territories in central Asia (experience of philosophical analysis) // Journal Science and Tourism: Interaction Strategies, 2019. Vol. 1, № 10. P. 27-32. URL: http://journal.asu.ru/st/article/view/6220.
Section
ТЕОРИЯ И МЕТОДОЛОГИЯ ТУРИЗМА