SPECIFICITY OF PROMOTION OF EVENT TOURISM (ON THE EXAMPLE OF THE HOLIDAY ALTAI WINTER)
Abstract
A comparison of the term "event tourism" of various authors is given. An analysis and identification of the most important criteria for conducting a successful marketing and advertising campaign for an event is proposed. A study is being conducted of the Altai Winter festival, the main winter holiday of the Altai Region, which opens the winter tourist season with the aim of developing recommendations for the development and promotion of this event. The “six golden rules” of con85ducting successful work on the development and promotion of the event are formulated.
Downloads
References
Бабкин А. В. Специальные виды туризма: учебное пособие. – М.: Советский спорт, 2015. – 252 с.
Белецкая Е.А. Специфика организации событийного туризма в России и зарубежных странах: современные этапы // Научный результат. Се-рия «Технологии бизнеса и сервиса». – 2016. – Т. 2, № 2. – С. 3-6.
Булганина С.В., Лопаткина Н.С. Событийный туризм: история и перспективы развития // Науковедение. – 2015. – Т.7, № 3(28). – С. 6.
Герасимов С.В., Тульчинский Г.Л., Лохина Т.Е. Менеджмент спе-циальных событий в сфере культуры: учебное пособие. – СПб.: Лань; ПЛА-НЕТА МУЗЫКИ, 2009. — 384 с.: ил.
Ковалева В.С. Обоснование и проектирование тура «Романтиче-ский Крым»: вып. кв. раб. студ. / В.С. Ковалева, Дальневост. фед. ун. – Вла-дивосток, 2018. – 92 с.
Лакомов Е.А. Классификация видов событийного туризма // Вестник университета. – 2013. – № 2. – С. 64-69.
Нарута Я.С., Гарина Т.А. Событийный туризм: понятия, виды, классификация // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. – 2016. – № 11. – С. 1158-1162.
122 способа бесплатной рекламы вашего мероприятия: блоги и соц¬сети. ЛПгенератор [Электронный ресурс]. – URL: https://lpgenerator.ru. – Загл. с экрана.