EVALUATION OF THE INFLUENCE OF MEANS OF MASS COMMUNICATION ON THE FORMATION OF VALUES OF YOUNG GENERATION

Main Article Content

А. В. Ковалева Email: alla_k65@mail.ru

Abstract

The article defines the role of mass communication in the process of socialization and the formation of labor values in the younger generation. The results of a sociological study that characterize: the peculiarities of labor values in high school students in Barnaul, the popularity and prestige of professions, professional orientation, and the impact of mass communication on the formation of labor values are presented.

Downloads

Metrics

PDF views
203
Jan 2018Jul 2018Jan 2019Jul 2019Jan 2020Jul 2020Jan 2021Jul 2021Jan 2022Jul 2022Jan 2023Jul 2023Jan 2024Jul 2024Jan 2025Jul 2025Jan 202621
|
Twitter
1

Article Details

How to Cite
Ковалева, А. В. (1). EVALUATION OF THE INFLUENCE OF MEANS OF MASS COMMUNICATION ON THE FORMATION OF VALUES OF YOUNG GENERATION. Society and Security Insights, 1(3), 198-205. https://doi.org/10.14258/ssi(2018)3-12
Section
SOCIAL RESEARCHES AND SECURITY

References

Бандура А. Теория социального научения. СПб.: Евразия, 2000. — 320 с.

Задоркина С.В. Роль средств массовой информации и коммуникации в формировании профессиональной социализации учащейся молодежи. Власть, 2014, No 10, 39–45.

Кричевский Р.Л., Митина Л.М. Профессиональная социализация личности: Проблемы профессиональной социализации. Тула, 1996. 167 с.

Мудрик А.В. Социализация человека. Москва: Академия, 2006. 304 с.