EVALUATION OF THE INFLUENCE OF MEANS OF MASS COMMUNICATION ON THE FORMATION OF VALUES OF YOUNG GENERATION
Main Article Content
Abstract
The article defines the role of mass communication in the process of socialization and the formation of labor values in the younger generation. The results of a sociological study that characterize: the peculiarities of labor values in high school students in Barnaul, the popularity and prestige of professions, professional orientation, and the impact of mass communication on the formation of labor values are presented.
Downloads
Metrics
PDF views
203
Twitter
1
Article Details
How to Cite
Ковалева, А. В. (1). EVALUATION OF THE INFLUENCE OF MEANS OF MASS COMMUNICATION ON THE FORMATION OF VALUES OF YOUNG GENERATION. Society and Security Insights, 1(3), 198-205. https://doi.org/10.14258/ssi(2018)3-12
Issue
Section
SOCIAL RESEARCHES AND SECURITY
Authors retain the copyright of their manuscripts, and all Open Access articles are distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided that the original work is properly cited.
References
Бандура А. Теория социального научения. СПб.: Евразия, 2000. — 320 с.
Задоркина С.В. Роль средств массовой информации и коммуникации в формировании профессиональной социализации учащейся молодежи. Власть, 2014, No 10, 39–45.
Кричевский Р.Л., Митина Л.М. Профессиональная социализация личности: Проблемы профессиональной социализации. Тула, 1996. 167 с.
Мудрик А.В. Социализация человека. Москва: Академия, 2006. 304 с.
Задоркина С.В. Роль средств массовой информации и коммуникации в формировании профессиональной социализации учащейся молодежи. Власть, 2014, No 10, 39–45.
Кричевский Р.Л., Митина Л.М. Профессиональная социализация личности: Проблемы профессиональной социализации. Тула, 1996. 167 с.
Мудрик А.В. Социализация человека. Москва: Академия, 2006. 304 с.