INFORMATION CONSUMPTION: INTERESTS, NEEDS, MOTIVES

Main Article Content

O.L. Sytykh Email: sytykh@yandex.ru

Abstract

This article examines information consumption as an integral part of the life of a modern person. The interests in the dissemination and presentation of information, the needs and motives of young people in using messengers, networks and "immersing" them in "virtual worlds" are revealed. The search for harmony and self-definition, satisfying cognitive needs forces young people to seek and use new technologies and new means of communication.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
[1]
Sytykh, O. 2023. INFORMATION CONSUMPTION: INTERESTS, NEEDS, MOTIVES. Social Integration and Development of Ethnic Cultures in the Eurasian Space. 1, 13 (Apr. 2023), 306-312.
Section
Статьи

References

1. Дети вне зоны доступа. Госдума запретила школьникам пользоваться телефонами в учебное время. URL: https://ngs.ru/text/education/2023/12/07/72990947/?ysclid=lq651d57ag626420787 (дата обращения: 11.12. 2023).
2. Большая Российская энциклопедия. URL: https://bigenc.ru/c/pervichnye-i-vtorichnye-potrebnosti-6819c7]. (дата обращения: 25. 05. 2024).
3. Медиапотребление «цифровой молодёжи» в России: монография/ под ред. Д.В.Дунаса. Москва. Факультет журналистики МГУ: Изд-во Моск. Ун-та, 2021, 406 с.
4. Эксперты оценили проводимое россиянами время за гаджетами. URL: https://www.rbc.ru/technology_and_media/08/06/2021 (дата обращения: 13.12. 2023).