CUSTOMER LOYALTY PROGRAM AS A TOOL AFTER-SALES SERVICE IN E-COMMERCE

  • N.N. PRAZDNIKOVA Altai State University Email: evgeniproff07@ya.ru
  • N.G. PRUDNIKOVA Altai State University Email: evgeniproff07@ya.ru
Keywords: E-COMMERCE, CUSTOMER LOYALTY, CUSTOMER LOYALTY PROGRAM, CUSTOMER SERVICE

Abstract

During the pandemic, contactless customer service is important, and eCommerce is gaining momentum. The client can purchase a wide range of products and services, order services at any time of the day, year-round, in almost any region of the world. Today, the most important components of a successful trading company in the markets is the ability to timely convey information about a product or service to the consumer and the formation of a reliable and loyal customer base. In modern conditions, there is a re-evaluation of all activities related to direct contact with the consumer. This has led to several changes in the development of services in Russia and the world, related to the transition to contactless service. For the development of this type of business, it is important to study issues related to the complex and constant work on building a customer base. After all, regular customers are the key basis for the stability, and ultimately the success of the entire financial system of this type of business.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Краснова Е.С., Горностаева Ж.В. Разработка программ лояльности потребителей // Наука и бизнес: проблемы и перспективы развития предпринимательской деятельности: сборник статей Международной научно-практической конференции. - Уфа, 2016. - С. 119-123.

Лизовская В.В. Особенности современных программ лояльности // Финансовая грамотность - залог благополучия населения: материалы всероссийской научно-практической конференции / под ред. М.Н. Титовой, А.И. Любименко. СПб., 2019. - С. 96-98.

Мальцева Е.С., Паладова Т.А. Программы лояльности и их актуальность для современного потребителя // Образование и наука в России и за рубежом. - 2019. - № 2 (50). - С. 125-129.

Суханова Д.И. Функционирование интернет-магазина: недостатки и преимущества // Научный альманах. - 2017. - № 5-2 (31). - С. 263-266.

Шлычков Р.В. Анализ основных программ лояльности клиентов // Теория и практика управления: ответы на вызовы инновационного развития: материалы IX Международной научно-практической конференции студентов, магистрантов, аспирантов и молодых ученых. М., 2018. - С. 23-26. 6. Официальный сайт АltaiМag [Электронный ресурс]. - URL: https://altaimag.ru/. - Заглавие с экрана.

Published
2020-12-30
How to Cite
PRAZDNIKOVA N., PRUDNIKOVA N. CUSTOMER LOYALTY PROGRAM AS A TOOL AFTER-SALES SERVICE IN E-COMMERCE // Journal Science and Tourism: Interaction Strategies, 2020. Vol. 1, № 12. P. 62-70. URL: http://journal.asu.ru/st/article/view/9106.
Section
РЕГИОНАЛЬНАЯ ПРОБЛЕМАТИКА ТУРИСТСКИХ ИССЛЕДОВАНИЙ