EVENT MARKETING FOR IMPROVING THE IMAGE OF TOURIST TERRITORIES IN THE ALTAI REGION

УДК 338.482.22

  • Vera Bykova Email: vera-bykova-22@mail.ru
  • Maria Ignatenko Email: anikina-mn@mail.ru
  • Oksana Tretyakova Email: okstret@mail.ru
Keywords: image of territories, tourist territories, Altai Krai, event marketing, tourist image, event tourism

Abstract

The article defines the concepts of event tourism and event branding. It also considers the possibilities of enhancing the tourist image of the Altai Territory using event marketing. The image of a region is an important factor in attracting investment, developing business and tourism. Event tourism, as a key element in promoting the territory, is becoming increasingly popular both in the domestic and foreign markets. The features of the brand "Altai Territory. Everything is real" are discussed, as well as the role of bright events in forming a positive image of the region. Recommendations for organizing successful events are mentioned, such as attracting partners and celebrities, as well as attention to the target audience. The article illustrates the development and promotion of the Altai Wintering holiday in the Krasnogorsk District, focusing on the importance of visual style, public relations and participation in exhibitions. Event marketing, understanding the needs of the audience and a creative approach are key factors in successful event tourism. In general, taking into account all these factors - from corporate style to active PR and participation in exhibitions - creates a comprehensive approach to the successful promotion of the holiday and the region as a whole, which, in turn, contributes to the development of the tourist attractiveness of Altai.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Vera Bykova

PhD in Geography, Associate Professor, Altai State University, 656049, Barnaul, Lenin Ave., 61-506,

Maria Ignatenko

Senior Lecturer, Altai State University, 656049, Barnaul, Lenin Ave., 61-506

Oksana Tretyakova

Senior Lecturer, Altai State University, 656049, Barnaul, Lenin Ave.,61-506

References

ахтин В. А. Роль этнокультурных факторов в развитии медицинского туризма // Социодинамика. – 2021 – № 1 – С. 64–74.
2. Биттер Н.В., Нюренбергер Л.Б., Петренко Н.Е. Теоретические и практические аспекты , особенности продвижения туристских слуг на региональном рынке // Экономика и управление: проблемы и решения. – 2024.Т 7. №5(146). – С.118-125.
3. Иванова Т. Г. Туристская привлекательность Республики Коми как одна из составляющих развития региона // Естествознание: исследования и обучение: Материалы конференции, Ярославль, 03–04 марта 2021 года / Под научной редакцией К.Е. Безух. – Ярославль: Ярославский государственный педагогический университет им. К.Д. Ушинского, 2021 – С. 173–184.
4. Курочкина А. А. Методические подходы к оценке туристской инвестиционной привлекательности Арктических регионов России // Экономика и управление. – 2023 – Т. 29, № 1 – С. 19–26.
5. Симонян М. А. Создание бренда как важнейший компонент туристической привлекательности / М. А. Симонян // XXXIV международные Плехановские чтения. – Moscow: Российский экономический университет имени Г.В. Плеханова, 2021 – С. 102–105.
6. Шакрыл Р. Н. Факторы туристской привлекательности Республики Карелия // Молодежь - науке-XIII. Актуальные проблемы туризма, гостеприимства, курортного дела и инфраструктуры / Отв. редактор А.Р. Давыдович. – Сочи: Сочинский государственный университет, 2022 – С. 121–126.
Published
2025-04-30
How to Cite
Bykova V., Ignatenko M., Tretyakova O. EVENT MARKETING FOR IMPROVING THE IMAGE OF TOURIST TERRITORIES IN THE ALTAI REGION // Siberian Journal of Tourism and Economic, 2025, № 20-21. P. 19-23. URL: https://journal.asu.ru/st/article/view/18276.
Section
РЕГИОНАЛЬНАЯ ПРОБЛЕМАТИКА ТУРИСТСКИХ ИССЛЕДОВАНИЙ