Tourism as a factor of social world and development societies and territories in central Asia (experience of philosophical analysis)

  • V. P. Shalaev Volga State University of Technology Email: evgeniproff07@ya.ru
Keywords: globalization, tourism, mass culture, tourism functions

Abstract

Tourism, being an integrative sphere of social activity, organizes the consumptionof various values by a person, thereby influencing the formation of their consciousnessand behavior. The article analyzes the social and economic role of modern tourism.

References

Зюляев Н. А. Туризм и экономическая безопасность // Socio Time / Социальное время. 2015. No 3. С. 48–57.

Шалаев В. П. Индустрия сервиса и туризма — модус глобального общества потребления // Вестник МГУС. 2008. No 2. С. 96–105.

Шалаев В. П. Туризм как новый социальный институт в глобальном обществе потребления // Туризм как фактор модернизации экономики и развития регионов. Йошкар-Ола, 2015. С. 9–27.

Шалаев В. П. Глобализация как западофикация и колонизация мира и эпилог западной оси ми-ровой истории // Socio Time / Социальное время. 2015. No 2. С. 50–59.

Шалаев В. П. Осторожно, мутация: человек и общество перед вызовами глобализации, запа-дофикации и потребления: противоречия нарастают // Socio Time / Социальное время. 2015. No 3. С. 48–57.

Published
2019-06-28
How to Cite
Shalaev V. P. Tourism as a factor of social world and development societies and territories in central Asia (experience of philosophical analysis) // Siberian Journal of Tourism and Economic, 2019. Vol. 1, № 10. P. 27-32. URL: http://journal.asu.ru/st/article/view/6220.
Section
ТЕОРИЯ И МЕТОДОЛОГИЯ ТУРИЗМА