Tourism as a factor of social world and development societies and territories in central Asia (experience of philosophical analysis)
Abstract
Tourism, being an integrative sphere of social activity, organizes the consumptionof various values by a person, thereby influencing the formation of their consciousnessand behavior. The article analyzes the social and economic role of modern tourism.
References
Зюляев Н. А. Туризм и экономическая безопасность // Socio Time / Социальное время. 2015. No 3. С. 48–57.
Шалаев В. П. Индустрия сервиса и туризма — модус глобального общества потребления // Вестник МГУС. 2008. No 2. С. 96–105.
Шалаев В. П. Туризм как новый социальный институт в глобальном обществе потребления // Туризм как фактор модернизации экономики и развития регионов. Йошкар-Ола, 2015. С. 9–27.
Шалаев В. П. Глобализация как западофикация и колонизация мира и эпилог западной оси ми-ровой истории // Socio Time / Социальное время. 2015. No 2. С. 50–59.
Шалаев В. П. Осторожно, мутация: человек и общество перед вызовами глобализации, запа-дофикации и потребления: противоречия нарастают // Socio Time / Социальное время. 2015. No 3. С. 48–57.