EVENT-BASED BANKING MARKETING
УДК 336.713
Abstract
This article presents the main outcomes of a conceptual synthesis that unites approaches to understanding banking and event marketing, resulting in the introduction of the author’s original concept: “event-based bank marketing”. The study establishes that event marketing functions as one of the tools within BTL (below-the-line) marketing strategies employed by commercial banks; however, it should be considered and developed as an independent system that integrates additional instruments. The research includes a decomposition of existing definitions of event marketing, which focuses on creating memorable experiences to promote a brand, and banking marketing, which is aimed at attracting and retaining customers in the financial sector. The relevance of synthesizing these two approaches stems from the intensifying competition in the banking services market, the growing need to deliver unique customer experiences, and the necessity of establishing measurable links between a bank’s marketing initiatives and its financial performance.
Downloads
References
2. Землянная А.С., Савостин, Д.А. Особенности использования специальных мероприятий в качестве маркетингового инструмента // Международный журнал гуманитарных и естественных наук. 2020. №6-2. — С. 195-198.
3. Ибадуллаева Г. С. Банковский маркетинг — новый шаг в современном банковском секторе / Г. С. Ибадуллаева. — Текст : непосредственный // Молодой ученый. — 2017. — № 18 (152). — С. 306–310.
4. Кравченко А.В. Банковский маркетинг и его применение в банках на примере ПАО «Сбербанк России» / А.В. Кравченко // Роль бухгалтерского учета и налогообложения в финансовом развитии бизнеса сборник научных трудов по материалам Международной научно-практической конференции. Под общей редакцией О.Н. Васильевой. - 2017. №5 – С. 186–188.
5. Манихин А.А. Событийный маркетинг: понятие, сущность и преимущества событийного маркетинга // Российское предпринимательство. 2010. № 3, вып. 1. С. 69–72.
6. Романцов А.Н. Event-маркетинг: сущность и особенности организации. Практическое пособие. — М.: Дашков и Ко , 2013. – С. 116.
7. Соколова Е. А. Событийный маркетинг: затраты и результаты // Крымский научный вестник. 2019. №4. – С. 45-54.
8. Урусова А. Б., Салпагарова, М. Х. Банковский маркетинг: понятие, цели и задачи // Экономика и социум. 2021. №10 (89). – С. 1102–1107.
9. Шаврина О. В., Майкова Е. Н. Понятие банковского маркетинга // Форум молодых ученых. 2019. №10 (38). – С. 579–581.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
