Some problems of the ethno-religious situation in Mongolia

Main Article Content

Navaanzoch Kh. Tsedev Email: navaanzoch@yandex.ru

Abstract

Modern Mongolia is one of the oldest Asian countries with a rich ancient culture and religion. However, after the democratic changes of the 1990s the ethnic and religious situation of the country has undergone drastic change: along with the main religion of Buddhism began to take its place Christianity and its various currents and directions. In recent years the number of believers is sharply reduced in connection with scientific and technical progress and implementation of innovative technologies in life. One of the features of current ethnic and religious situation of the country is the revival of shamanism, forgotten in the years of socialism.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
Tsedev , N. K. (1). Some problems of the ethno-religious situation in Mongolia. NATIONS AND RELIGIONS OF EURASIA, 12(3-4), 128-135. Retrieved from http://journal.asu.ru/wv/article/view/3501
Section
RESULTS OF MONITORING OF INTER-ETHNIC AND INTER- CONFESSIONAL RELATIONS IN THE REGIONS OF RUSSIA AND ABROAD
Author Biography

Navaanzoch Kh. Tsedev , Mongolian National University, Ulan Bator (Mongolia)

Кандидат педагогических наук, профессор, действительный член Академии образования Монголии, ученый секретарь Монгольского национального университета, г. Улан-Батор (Монголия)

References

Бурэн-Улзий И. Цэдэв Х. Баяртунгалаг Г. Некоторые исследования по религиозным вопросам, проведенным в Ховдском аймаке // Мировоззрение населения Южной Сибири и Центральной Азии в исторической ретроспективе. Вып. VI. Барнаул, 2013. С. 192-203.

Дашковский П. К. Современные этноконфессиональные процессы в Монгольском Алтае // Религиоведение. 2012. № 1. С. 134-143.

Дашковский П. К., Кушнерик Р. А. Некоторые особенности формирования религиозного ландшафта на территории Монгольского Алтая // Природные условия, история и культура Западной Монголии. Ховд-Томск, 2009. Т. I. С. 29-32.

Дашковский П. К., Кушнерик Р. А., Цэдэв Н. Этноконфессиональные процессы в Северо-Западной Монголии (по материалам полевых исследований 2008 г.) // Политологические и этноконфессиональные исследования в регионах. Барнаул, 2009. Т. II. C. 241-245.

Дашковский П. К., Цэдэв Н., Шершнева Е. А. Некоторые особенности этноконфес-сиональной ситуации в Баян-Ульгийском аймаке Монголии // Мировоззрение населения Южной Сибири и Центральной Азии в исторической ретроспективе. Барнаул, 2010. Вып. IV. С. 180-186.

Дашковский П. К., Кушнерик Р. А., Цэдэв Н. Х., Ганболд О. М Баруун Хойд Монгол дахь угсаатны шашны уйл явц (2008 оны хээрийн судалгааны материалл тулгуурлав // Эрдэв шинжилгээний бичиг. № 2 (14) (Нийгэм хумуунлэгиийн ухаан). Улаанбататар, 2009. С. 30-34.

Дашковский П. К., Шершнева Е. А. Продолжение этноконфессиональных исследований в Ховдскоим аймаке Монголии // Религия в истории народов России и Центральной Азии. Барнаул, 2011. С. 230-235.

Дашковский П. К., Шершнева Е. А., Наваанзоч Х. Цэдэв. Монгол улсын Баян-Элгий аймаг дахь угсаатны шашны нЭхцЭл байдлын зарим онцлог // Эрдэм шинжилгээний бичиг. 2013. № 1 (6). С. 24-29.

Давгажамц Г. XXI зууны эхэн уеийн Монгол улсын геополитикийн орчин. УБ., 2014. 174 с.

Цэдэв Н., Бурэн-0лзий И., Баяртунгалаг Г., Пурэвсурэн Ц. Город Ховд как центр пересечения мировых религий // Мировоззрение населения Южной Сибири и Центральной Азии в исторической ретроспективе. Барнаул, 2013. Вып. 6. С. 238-242.

Цэдэндамба С. Шашин шутлэгт гарч буй уурчлулт // Монголын нийгмийн уурчлулт. УБ., 2013. С. 129-140.

Саран Б. Шинэ католик сум уудээ нээв [Электронный ресурс]. URL: www.dorgio.mn (дата обращения 26.03.2014).