The Vogue of Fashion: Specifics of Development of Fashion-journalism in Russia
Abstract
The article examines the typological features of one of the most stable segments of the Russian media industry – fashion-media. The analysis is based on empirical data-open information about fashion-media and publishing houses that produce them. The generally recognized typological division of the media into printed, audiovisual and electronic resources is applied as methodological basis, as well as such typological dominants as the audience and goals of publications are recognised. The author proposes to introduce another criterion into the typology in relation to public media, which will allow to designate the typological diversity of the media about fashion-these are the values broadcast and formed by publications. The article presents a new structure of fashion media, correlating with a stable classification in the fashion industry: publications on of Haute couture, pret-a-porter and mass market. The author mentions the most striking TV projects about fashion on public and specialized TV channels. The material can be useful not only for journalists, but also for practitioners of the fashion industry.
Downloads
Metrics
References
Свитич Л.Г. Издания для женщин // Типология периодической печати. М., 2007.
Типология периодической печати / Под ред. М.В. Шкондина, Л.Л. Реснянской. М., 2009.
Ямпольская Р.М. Тенденции развития типологической структуры женской прессы // Вестник Московского университета. Серия № 10. Журналистика. 1997. № 4.
Редакционная коллегия научного журнала «Филология и человек» придерживается принятых международным сообществом принципов публикационной этики, отраженных, в частности, в рекомендациях Комитета по этике научных публикаций (Committee on Publication Ethics (COPE), Кодекс этики научных публикаций), а также учитываeт ценный опыт авторитетных международных журналов и издательств.
Во избежание недобросовестной практики в публикационной деятельности (плагиат, изложение недостоверных сведений и др.), в целях обеспечения высокого качества научных публикаций, признания общественностью полученных автором научных результатов каждый член редакционной коллегии, автор, рецензент, издатель, а также учреждения, участвующие в издательском процессе, обязаны соблюдать этические стандарты, нормы и правила и принимать все разумные меры для предотвращения их нарушений. Соблюдение правил этики научных публикаций всеми участниками этого процесса способствует обеспечению прав авторов на интеллектуальную собственность, повышению качества издания и исключению возможности неправомерного использования авторских материалов в интересах отдельных лиц.