Transmedia project: strategy of communicative interactive (based on the material from the «RBC Pro» website)
Abstract
The article is devoted to the analysis of the transmedia project of the «RBC Pro» website as an interactive platform on which a media product is formed that has a certain value for the target audience. Traditional methods of obtaining information are not attractive to audiences today. New consumer demands have influenced the emergence of the transmedia format. A new cultural practice of perceiving media content was to emerge. Modern communication technologies give journalism the opportunity to present information through not only traditional means, but also using other digital data transfer tools. The use of transmedia tools was the answer of journalism to the demands of the audience. This study identifies the types of communication strategies used to create the «RBC Pro» transmedia project, systematizes the transmedia principles and technologies for promoting a media product that is attractive for interactive interaction with the audience. The novelty of the research is the disclosure of the multiplication effect of the organizing function of the media, which creatively implements modern technologies for creating and promoting media content.
Downloads
Metrics
References
Лукина М. М., Лосева, Н. Г. Контент интернет-СМИ // Медиаконвергенция и мультимедийная журналистика: материалы к обучающим семинарам. 2010. Екатеринбург. С. 189.
Мансурова В. Д. «Цифровая каллиграфия» современного журналиста: Власть Digital контента // Вестник московского университета. Серия 10. Журналистика. 2017. № 4. С. 17-33.
Никитенко А. А. Стратегии интерактивного взаимодействия в сетевых версиях печатных изданий // Современная филология : материалы I Междунар. науч. конф. (г. Уфа, апрель 2011 г.). Уфа : Лето, 2011. – С. 250-254. – URL: https://moluch.ru/conf/phil/archive/23/613/.
Сумская А. С. Теоретико-методологические основания продюсирования трансмедийных проектов [Электронный ресурс] // Вестник Челябинского государственного университета. 2015. № 5 (360). С. 337-343. URL : https://www.elibrary.ru/item.asp?id=23338714.
Jenkins H. Convergence culture: Where old and new media collide. New York: New York Univ. Press, 2006. 336 pp. [Электронный ресурс] URL: https://www.academia.edu/34091957/Henry_Jenkins_Convergence_culture_where_old_and_new_media_collide.
Jenkins H. The Revenge of the Origami Unicorn: Seven Principles of Transmedia Storytelling. [Электронный ресурс] URL: henryjenkins.org/2009/12/the_revenge_of_the_origami_uni.
Meikle G., Young Sh. Media Convergence: Networked Digital Media in Everyday Life, Houndmills, Basingstoke, Hampshire, New York, Palgrave Macmillan, 2011, vi, 242 p.
Редакционная коллегия научного журнала «Филология и человек» придерживается принятых международным сообществом принципов публикационной этики, отраженных, в частности, в рекомендациях Комитета по этике научных публикаций (Committee on Publication Ethics (COPE), Кодекс этики научных публикаций), а также учитываeт ценный опыт авторитетных международных журналов и издательств.
Во избежание недобросовестной практики в публикационной деятельности (плагиат, изложение недостоверных сведений и др.), в целях обеспечения высокого качества научных публикаций, признания общественностью полученных автором научных результатов каждый член редакционной коллегии, автор, рецензент, издатель, а также учреждения, участвующие в издательском процессе, обязаны соблюдать этические стандарты, нормы и правила и принимать все разумные меры для предотвращения их нарушений. Соблюдение правил этики научных публикаций всеми участниками этого процесса способствует обеспечению прав авторов на интеллектуальную собственность, повышению качества издания и исключению возможности неправомерного использования авторских материалов в интересах отдельных лиц.