The Problems of Media Strategy Transformation of Russian Regional Television Broadcasting Companies in the Context of the Crisis of Traditional Media
Abstract
The article deals with the problems faced by the regional television market in the context of the growing popularity of new media and the transition of Russia to a digital broadcasting format. Regional and municipal television broadcasting, having lost traditional platforms for promoting their content, faced the necessity to develop new platforms in a short time. The new media environment required regional TV companies to review the promotion concepts. The author of the article is the developer of one of such concepts of rebranding and relaunching a regional television studio in a new format, and, based on practical experience, analyzes the factors and difficulties of transformation of media strategies of regional TV companies. Five blocks of problems were identified as a result of testing of the concept of a new regional broadcasting. They include: project management, its staffing and financial support, analysis and interpretation of modern media measurements, transition to new video content formats adapted to digital platforms.
Downloads
Metrics
References
Ачкасова К. Медиапотребление в новой реальности. Отчёт Медиаскоп. [Электронный ресурс]. URL: https://mediascope.net/upload/iblock/ffa/Digital%20Brand%20Day%202020.pdf
Дугин Е.Я. Региональное телевидение в условиях цифровых трансформаций // Журналист.Социальные коммуникации. 2019. №1(33)
Дугин Е.Я. Региональное телевидение: некоторые итоги перехода на цифровое вещание // Журналист. Социальные коммуникации. 2019. №3(35)
Каратаев Р.Ю. Последствия перехода России на цифровое вещание для регионального ТВ // Вестник Костромского государственного университета. 2017. №3
Медиапотребление в России-2020. Отчёт исследовательского центра компании «Делойт» в России: [Электронный ресурс]. URL: www2.deloitte.com
Журналистика и конвергенция: почему и как традиционные СМИ превращаются в мультимедийные / под ред. А.Г. Качкаевой. М., 2010
Briandana R., Irfan M. Broadcasting Management: The Strategy of Television Production Configuring for Sustainability in The Digital Era. International Journal of English, Literature and Social Sciences, 2019 4(6).
Digital 2020: Global Digital Overview: [Электронный ресурс]. URL: https://datareportal.com/reports/digital-2020-global-digital-overview
Laufer P. Slow News: A Manifesto for the Critical News Consumer. Literature Politics & Policy, 2014
Редакционная коллегия научного журнала «Филология и человек» придерживается принятых международным сообществом принципов публикационной этики, отраженных, в частности, в рекомендациях Комитета по этике научных публикаций (Committee on Publication Ethics (COPE), Кодекс этики научных публикаций), а также учитываeт ценный опыт авторитетных международных журналов и издательств.
Во избежание недобросовестной практики в публикационной деятельности (плагиат, изложение недостоверных сведений и др.), в целях обеспечения высокого качества научных публикаций, признания общественностью полученных автором научных результатов каждый член редакционной коллегии, автор, рецензент, издатель, а также учреждения, участвующие в издательском процессе, обязаны соблюдать этические стандарты, нормы и правила и принимать все разумные меры для предотвращения их нарушений. Соблюдение правил этики научных публикаций всеми участниками этого процесса способствует обеспечению прав авторов на интеллектуальную собственность, повышению качества издания и исключению возможности неправомерного использования авторских материалов в интересах отдельных лиц.